خبرهای داغ:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت جهاد کشاوزری و سازمان بسیج مستضعفین

وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مستضعفین امروز تفاهم‌نامه همکاری در زمینه بهبود و توسعه بخش کشاورزی در راستای امنیت غذایی امضا کردند.
کد خبر: ۹۵۴۸۹۱۳
|
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت جهاد کشاوزری و سازمان بسیج مستضعفین
به گزارش خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج مستضعفین و وزارت جهاد کشاورزی امروز تفاهم‌نامه‌ای را برای بهبود و توسعه وضعیت کشاورزی امضا کردند.

این تفاهم‌نامه به امضای دکتر محمدعلی نیک بخت وزیر جهاد کشاورزی و سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین رسید. این تفاهم‌نامه با عنوان طرح آبخیز تا جالیز است و قرار است جزئیات و شیوه‌نامه‌های آن در معاونت‌های دو مجموعه پیگیری شود.

پیش از این هم سازمان بسیج و وزارت جهاد کشاورزی درباره واکسیناسیون دام، نهال‌کاری، نظارت بر زنجیره مرغ و تخم مرغ از تولید تا رسیدن به سر سفره، آبخوان داری، احیای قنوات و امنیت غذایی در ۵ محصول کشاورزی، تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده بودند.

 

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت جهاد کشاوزری و سازمان بسیج مستضعفین

در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد، گزارش‌های بسیار خوبی از استان‌ها درباره همکاری مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سپاه و بسیج وجود دارد و بسیج با تمام قوا در خدمت جهاد کشاورزی است که تولیدکننده غذا و تامین کننده امنیت غذایی کشور است.

سردار سلیمانی افزود: شبکه گسترده بسیج اعم از جامعه کشاورزی، بسیج سازندگی، بسیج اصناف و بازاریان، بسیج صنعت و معدن، بسیج مهندسین عمران و همچنین سپاه‌های استانی و رده‌های متناظر آن در استان‌ها و شهرستان‌ها با برخورداری از ظرفیت‌های مردمی در تعامل مشترک با وزارت جهاد کشاورزی، موفق شده است برنامه‌های خوبی را تجربه نموده و با موفقیت به اجرا بگذارد.

وی تأکید کرد: با توجه به گزارش‌هایی که وجود دارد، ثبات در تولید و قیمت بازار شکل گرفته و اخیرا به سمت بهبودی می‌رود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: بر اساس گزارش‌ها نزولات خوبی هم در فصل پاییز خواهیم داشت و طبعا طرح‌هایی که در وزارت جهاد اجرا می‌شود، می‌تواند به افزایش تولید کمک کند.

وی عنوان کرد: طرح آبخیز تا جالیز یکی از طرح‌هایی است که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود. برخی استان‌ها این طرح را امضا کرده‌اند و برخی هم در آینده نزدیک نهایی می‌شود.

سردار سلیمانی تصریح کرد: سامانه ستکاوا که پیش از این با همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای نظارت بهتر بر زنجیره تولید مرغ و تخم مرغ و نهاده‌های دامی راه‌اندازی شده است، طی جلسات مختلفی که مسئولان کشوری و معاون اول رئیس جمهور داشتند، تأیید و اجرا شد. اگرچه ظرفیت‌های خیلی خوبی در این سامانه وجود دارد، اگر کم و کاستی وجود دارد باید برطرف شود و هر موقع وزارت جهاد کشاورزی به این نتیجه برسد که این سامانه نباید ادامه بدهد، ما حرفی نداریم، اما معتقد هستیم، نقایص باید برطرف شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: همکاری ما با وزارت جهاد کشاورزی هر روز گسترده‌تر و عمیق‌تر می‌شود و ما می‌توانیم در مورد جنگل‌کاری و حفاظت از منابع طبیعی با توجه به تجربه‌ای هم که قبلاً داشتیم، در این زمینه کمک کنیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار