خبرهای داغ:
دکتر محمدی عنوان کرد

رعایت تمام استاندارد‌ها در ساخت خوابگاه ریحانه ۲ دانشگاه علوم پزشکی همدان

همدان-رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان اینکه خوابگاه ریحانه دو دانشگاه علوم‌پزشکی همدان یکی از با استانداردترین خوابگاه‌های کشور است، گفت: تمام استاندارد‌های مهم در این خوابگاه رعایت شده است.
کد خبر: ۹۵۴۷۵۱۴
|
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر علی اکبر محمدی در آئین افتتاح خوابگاه ریحانه دو با بیان اینکه هر کسی که به مردم نفع برساند خدا نگهش می‌دارد، ابراز کرد: در همین راستا افتتاح چنین پروژه‌های باقی صالحات برای افرادی که در ساخت آن  شریک بودند.

وی با بیان اینکه خوابگاه ریحانه دو دانشگاه علوم‌پزشکی همدان یکی از با استانداردترین خوابگاهی است که در کشور وجود دارد، عنوان کرد: تمام استاندارد‌های مهم ساخت خوابگاه همچون تهویه، ارگونمی، فضای مناسب، کتابخانه، فضای محیطی و‌... در این خوابگاه به طور کامل رعایت شده است که این عوامل سبب می‌شود فضای امنی برای اسکان دانشجویان ایجاد شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزرات بهداشت با بیان اینکه زمانی که دانشجویان احساس امنیت داشته باشند می‌توان کار‌های فرهنگی بیشتری انجام داد، خاطر نشان کرد: امن بودن خوابگاه سبب می‌شود که خیال خانواده‌ها از محل اسکان فرزندان خود راحت باشد

محمدی با بیان اینکه بالغ ۷۰۰ دانشجو سالانه از شهر‌های دیگر به برای ادامه تحصیل وارد استان همدان می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به امکانات بسیار عالی وبا کیفیت خوابگاه‌های دانشگاه‌های همدان این افراد مبلغان گردشگری تبدیل خواهند شد.

وی افزود: این سومین خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی است که در دولت سیزدهم افتتاح می‌شود.

این مقام مسئول ضمن اشاره به برخی خوابگاه‌های کشور که بالغ بر ۷۰سال قدمت دارند، اظهار کرد: تقریباً چنین مدل خوابگاه با این چنین ظرفیت و امکانات در کشور نداریم.

رعایت تمام استاندارد‌ها در ساخت خوابگاه ریحانه ۲ دانشگاه علوم پزشکی همدان

*افتتاح بزرگ‌ترین بلوک خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این آیین ضمن تشکر و قدردانی از افرادی که  در ساخت خوابگاه ریحانه دو نقش به سزایی داشتند، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان بالغ بر ۷ هزار و ۲۰۰ دانشجو دارد که ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجوی آن غیر بومی بوده و تقاضای خوابگاه دارند، که خوشبختانه در این راستا پوشش ۱۰۰ درصدی در بخش دولتی و خصوصی داریم که با افتتاح این پروژه سهم بخش خصوصی کمتر خواهد شد.

محمدمهدی مجذوبی با بیان اینکه  این خوابگاه در نوع خودش منحصر است که از سال ۱۳۹۵ تاکنون ساخت این پروژه به طول انجامیده و در یک سال با توجه به نیاز دانشجویان شتاب کار جهادی شد، عنوان کرد: این خوابگاه دارای ۵۹ سوییت بوده که هر سوییت ظرفیت ۸ تا ۱۲ نفر را دارا است که می‌تواند بالای ۶۰۰ دانشجو را اسکان دهد.

وی گفت: سوییتی بودن خوابگاه ریحانه ۲ دانشگاه علوم پزشکی ساختار کیفیت زندگی دانشجویی را بهتر می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در دولت سیزدهم تقریباً ۳ هزار و ۸۰۰ تخت دانشجویی افتتاح شده که ۸۰۰ تخت آن سهم دانشگاه علوم پزشکی همدان بوده که تقریباً ۲۰ درصد سهم کل را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: این خوابگاه بزرگترین بلوک خوابگاهی از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و سومین خوابگاهی که از ابتدای دولت افتتاح شده است.

*افتتاح خوابگاه متاهلی در آینده نزدیک

وی افزود: در نظر داریم طی چند ماه آینده یکی از خوابگاه‌های  مجردی را تبدیل به خوابگاه متاهلی کنیم که تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده و‌امیدواریم  با بهره برداری این خوابگاه اقدامی کوچک در راستای جوانی جمعیت انجام دهیم.

مجذوبی با بیان اینکه برای تکمیل و ساخت این پروژه بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است، عنوان کرد: ۱۱۵میلیارد تومان آن از محل اعتبار عمرانی، ۱۵میلیارد از محل تجهیزات تامین شده  که ۵۰ میلیارد این اعتبار از محل اعتبارات ریاست جمهوری محقق شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار