قانون شفافیت در هزینه‌های انتخاباتی اجرا می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل با بیان اینکه تهیه به‌موقع مستندات توسط داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس ضروری است گفت: قانون شفافیت در هزینه‌های انتخاباتی در استان اردبیل اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۷۲۴۷
|
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

قانون شفافیت در هزینه‌های انتخاباتی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، رضا قاسمیان بعد از ظهر امروز خطاب به داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: قانون شفافیت در هزینه‌های انتخاباتی اجرا می‌شود.

وی گفت: داوطلبان انتخابات مجلس برای ثبت نام در مهلت قانونی از ۲۷ مهر تا ۳ آبان، باید مدارک و مستندات حداقل ۵ سال سوابق اجرایی، آموزشی، پژوهشی و قضایی خود را قبلاً از مراکز دولتی، عمومی و غیرعمومی، تهیه کرده باشند تا هنگام ثبت نام، پرسشنامه مربوط به سوابق را به دقت تکمیل نموده و مدارک و مستندات مذکور را بارگذاری نمایند.

قاسمیان گفت: در راستای اجرایی کردن قانون شفافیت در هزینه‌های انتخاباتی، داوطلبان باید یک شماره حساب بانکی غیرتجاری را افتتاح، تعیین و معرفی نمایند و گواهی همان حساب را از بانک مربوطه برای بارگذاری در سامانه ثبت‌نام دریافت کنند. در ضمن علاوه بر شماره حساب، مشخصات یک نفر را بعنوان نماینده مالی و یا حسابدار در سایت مربوطه ثبت خواهند کرد.

وی افزود: در مرحله ثبت‌نام نهایی، ثبت‌نام داوطلبان فقط از طریق رایانه انجام می‌گیرد و صرفاً افرادی حق ثبت‌نام دارند که در مرحله پیش ثبت‌نام، اعلام حضور نموده و تا ۲۶ مهرماه کد رهگیری دریافت کرده باشند. در این مرحله امکان جابجایی حوزه انتخابیه برای داوطلبان فراهم است و می‌توانند هنگام ثبت‌نام، حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند. لازم به ذکر است عدم ثبت‌نام در این مرحله، به معنای انصراف از داوطلبی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار