مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور:

زیر ساخت‌های مسکن ملی باید به موازات ساخت و سازها پیش روند

زنجان-مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور با بیان اینکه زیر ساخت‌ها باید به موازات ساخت و سازها پروژه‌های مسکن پیش روند گفت: عدم تأمین زیرساخت‌ و خدمات روبنایی پروژه‌های مسکن موجب معضل وافزایش حاشیه‌نشینی خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۴۷۱۶۶
|
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

زیر ساخت‌های مسکن ملی باید به موازات ساخت و سازها پیش روند

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، وحید قربانی، در جلسه شورای مسکن استان زنجان با بیان اینکه تامین مسکن برای شهروندان یکی از تعهدات نظام و یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی دولت سیزدهم اظهار داشت: با همکاری مجموعه‌های مختلف توانستیم تولید ۴ میلیون مسکن را با بضاعت کم و محدودیت زیاد در سیستم دولتی اجرا کنیم و در کشور به منصه ظهور برسانیم.

وی با بیان اینکه تحقق برخی از تعهدات مسکن در استان زنجان مایه مباهات است گفت: هر استانی که در اجرای تعهدات مسکن پیشرو است با چالش‌هایی نیز مواجه است و باید این مشکلات مرتفع شود، با وجود همه این مسائل پروژه‌های زنجان از لحاظ کیفیت، سرعت و قیمت تمام‌شده بسیار خوب است.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور با اشاره به اینکه تأمین خدمات روبنایی و زیرساختی مکمل خدمات ساختمانی است، عنوان کرد:اما نقطه‌هایی که می‌تواند به عنوان آسیب مطرح شود و در مسکن مهر نیز مشاهده شد بخش زیربنایی بود و اگر به موازات تامین ساختمان، تامین زیرساخت انجام نشود نظام سکونتگاهی به درستی شکل نخواهد گرفت و ممکن است تبدیل به یک معضل و حاشیه‌نشینی شود.

وی به بازدید از پروژه‌های مسکن شرق و غرب زنجان اشاره کرد و گفت: فرآیند آماده‌سازی خدمات شهری مثل ایستگاه آتش‌نشانی، ایجاد معابر و سایر موراد نیز پیگیری می‌شود تا یک محل سکونت با امکانات مناسب داشته باشیم.

قربانی با اشاره به برنامه واگذاری زمین‌های ۹۹ ساله به مساحت ۵۰۰ مترمربع به روستائیان برای جلوگیری از مهاجرت و حتی ایجاد بستری برای مهاجرت معکوس ابراز کرد: واگذاری زمین‌های رایگان، زمینه برای بازگشت روستائیان را فراهم می‌کند و تحقق آن مستلزم الحاق برخی اراضی به محدوده طرح‌های هادی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار