معاون وزیر کشور:

احداث اولین «شهرک اربعین» در مهران

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: برای اربعین در حوزه زیرساخت تحولی ایجاد و باهمت مردم ایلام و مسئولین اولین «شهرک اربعین» در سال 1403 در مرز مهران احداث خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۴۵۵۶۸
|
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: برای پایداری و ثبات هر نهضت به اقتدار نیاز است اگر همه چیز باشد؛ ولی اقتدار نباشد شکوفایی صورت نخواهد گرفت.

 

وی افزود: سه چیز هست که اقتدار ایجاد می‌کند: قدرت خدادادی نعمتی‌های است که خدا قرار داده، قدرت اقتصادی که در این عرصه گام‌های خوبی را برداشتیم فناوری‌ها و هوش مصنوعی و... و مهم‌ترین قدرت، قدرت گفتمانی است؛ همان چیزی که انقلاب را پیروز کرد، استکبارستیزی، نترسیدن از قدرت‌های بزرگ و گفتمان حسینی و عاشورایی است که تشکیل کننده قدرت گفتمانی است.

 

جمالی در ادامه گفت: برای اربعین در حوزه زیرساخت تحولی ایجاد و باهمت مردم ایلام و مسئولین اولین شهرک اربعین در سال 1403 در مرز مهران احداث خواهد شد.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خاطرنشان کرد: مردم ایلام در طول سال برای اربعین متوقف نخواهد شد و از امروز کار را برای سال آینده شروع کردند و اجتماع موکب داران به همین منظور است.

 

وی بیان داشت: در 1402 برای اربعین 119 پروژه بزرگ در ایلام داشتیم؛ ولی برای سال آینده با احداث شهرک اربعین پروژه‌های بیشتر و اعتبارات بیشتری را خواهیم داشت البته دولت بسترساز در اربعین است و نقش مردم نباید نادیده گرفته شود و مردم نقش اصلی را در اربعین بر عهده دارند.

 

جمالی با اشاره به پروژه‌های اربعین گفت: کارهای اربعین موقت و مقطعی نباشد و مستمر باشد تا سال‌های سال از بهره‌گیری کنند برای سال آینده جلسات اربعین شروع شده و 18 کارگروه کار خود را شروع کرده‌اند.

 

وی یادآور شد: زیرساخت در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و... و فقط برای اربعین نیست و توسعه استان ایلام را برعهده دارد.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه تلاش مدیران در استان ایلام برای محرومیت‌زدایی خوب است و رئیس‌جمهور نگاه ویژه‌ای به ایلام و رفع محرومیت دارد.

 

وی تصریح کرد: اربعین بیش از 3 هزار و 200 موکب رسمی و ثبت شده در داخل کشور داشتیم و ۲۰۰ هزار داوطلب در موکب‌ها فعالیت داشتند.

 

جمالی یادآور شد: امسال 500 هزار نفر از اتباع کشورهای مختلف از طریق مرزهای کشور به زیارت اربعین اعزام شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار