خبرهای داغ:
محمدی:

شاخص علم و فناوری کشور با سرعت در حال پیشرفت است

همدان- قائم مقام معاونت اجرایی رئیس جمهور گفت: در شاخص علم و فناوری شاخص‌های ما با سرعت و به طور غیرقابل باوری در حال پیشرفت و جلو رفتن است.
کد خبر: ۹۵۴۵۲۳۷
|
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
شاخص علم و فناوری کشور با سرعت در حال پیشرفت است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدی در آئین رونمایی از کتاب «فامنین و نقش آفرینان آن به روایت اسناد» اظهار کرد: فامنین شهرستان ادب است و با وجود فرهیختگان متعدد، شهرستان از لحاظ ظاهر نیز باید سروسامان بگیرد.

وی با بیان اینکه شهرستانی ندیده‌ام که با این اهتمام در تدوین تاریخ شهرستان، بیش از یک دهه تلاش شود، ادامه داد: این کتاب می‌تواند مبنایی برای پژوهش آیندگان در شهرستان باشد.

قائم مقام معاونت اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد:  ارتباط هر نسل با نسل دیگر با تاریخ آن نسل شکل می‌گیرد و نگاه به تاریخ به شدت مورد تاکید علما است زیرا نقش تاریخ موثر است و خیلی از علمای ما با وجود داشتن علم، مورخ نیز بوده‌اند.

وی تصریح کرد: ارتباط بین نسلی با نگاشت تاریخ صورت می‌گیرد و کسانی که در این زمینه کار می‌کنند در راستای انسجام و همبستگی اجتماعی تلاش کرده‌اند تا تلاش جدی شیطان برای انقطاع بی‌اثر شود البته اساساً خداوند در قرآن شرط فساد شیطان را همین ویژگی‌ها قرار داده است.

محمدی اضافه کرد: ما باید در تاریخ دقت کنیم و بدانیم مردم امروز از کدام رفتار مردم گذشته منزجر یا خوشنود بودند و امروز رفتاری از خود انجام دهیم که آیندگان ما را متخلق به  آن بدانند.

وی اظهار کرد: امروز کشور از نظر بسیاری از شاخص‌ها به سمت مثبت شدن می‌رود و وضعیت اقتصادی نیز طبق آمار بدون قول‌های بیهوده، شاهده شکوفایی است.

قائم مقام معاونت اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: در برخی از شاخص‌ها از جمله مراودات بین المللی و ديپلماسي که درخصوص تعاملات با کشورهای خارجی دارند، وضعیت به خوبی مشخص است و  در شاخص علم و فناوری شاخص‌های ما با سرعت و به طور غیرقابل باوری در حال پیشرفت و جلو رفتن است.

وی عنوان کرد: درخصوص معیشت و موضوع اقتصاد با توجه به عقب افتادگی‌های سال‌های قبل از بدهی‌های گذشته مبلغ قابل توجهی پرداخت شده است و از این به بعد سهم زیرساخت‌ها پرداخت خواهد شد.

* نقش‌آفرینان اصلی عرصه هستی شهدا هستند

مولف کتاب «فامنین و نقش آفرینان آن به روایت اسناد» نیز در این مراسم اظهار کرد: تاریخ سازان این دیار شهدا هستند و ما فقط تاریخ نگاری می‌کنیم و آنها که «عِندَ رَبِهُم یُرزَقون» هستند شهدا هستند که در حوادث تاریخی ما نقش آفرین هستند.

رضا جلیلی ادامه داد: از همه عزیزان می خواهم تاریخ شهدای این دیار را به قلم بیاورند زیرا نقش آفرینان اصلی عرصه هستی شهدا هستند

وی درباره این کتاب گفت: کتاب در ۱۲ سال و با تلاش سترگ تهیه و تنظیم شده است و این کتاب را باید جلد اول خواند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار