قرآن محور وحدت مسلمانان است مسابقات

مسابقات قرآن وعترت مرحله ناحیه ای بسیج شهرستان نیکشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۴۵۷۴
|
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲

به گزارش خبرنگاربسیج از نیکشهر، سرهنگ پاسدار حسین نکویی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر با بیان اینکه رویکرد امسال سازمان بسیج در اجرای مسابقات قرآنی رویکردی کاملاً متفاوت است، گفت: مسابقات امسال بسیار در سطح عمومی دیده شده تا آحاد مردم و بسیجیان بتوانند در این مسابقات شرکت کنند؛ به عبارت دیگر هدف دارالقرآن بسیج از اجرای این نوع مسابقات ایجاد حرکتی قرآنی در بین آحاد جامعه به خصوص تشکل‌های قرآنی گروه‌های قرآنی خانواده و جوانان و نوجوانان است.

وی افزود: مسابقات امسال در سه مرحله شهرستانی استانی و کشوری برگزار خواهد شد که در مرحله شهرستانی ۱۹۲۸ نفر در مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال و در رشته‌های حفظ یک جز سه جز پنج جز ۱۰ جز ۱۵ جز حفظ کل قرآن کریم ترتیل خوانی قرائت صحیح قرائت تقلیدی اذان ترجمه و مفاهیم ثبت نام داشته‌ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر در ادامه اذعان کرد: قرآن کریم محور وحدت امت اسلامی است و در میان قاطبه مسلمانان بسیار حائز اهمیت و مورد احترام است. تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی در سرتاسر جهان به یک قرآن اعتقاد دارند که هیچ تفاوتی با هم ندارند گرچه با رسم الخط‌های مختلف نوشته شده است.

نکوئی در ادامه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر انس و آشنایی با قرآن سفارش کرده و تاکید دارند قرآن خواندن هر روز را فراموش نکنید هر مقدار می‌توانید آن‌هایی که ترجمه قرآن را می‌فهمند با تدبر به ترجمه قرآن نگاه کنند و آن‌هایی که ترجمه قرآن را نمی‌فهمند یک قرآن مترجم خوب کنار دستشان بگذارند و به ترجمه آن نگاه کنند اگر قرآن در جامعه رواج پیدا کند رونق پیدا کند حفظ قرآن رایج بشود انس با قرآن در بین اقشار مختلف جامعه رواج پیدا کند جامعه برای عمل به قرآن نزدیک می‌شود ما این را می‌خواهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار