خبرهای داغ:

برگزاری نخستین یادواره ۳۱شهید مداح بهبهان

همزمان با آغاز هفته وحدت نخستین یادواره ۳۱شهید مداح شهرستان بهبهان و آئین تجلیل از مداحان و شعرای آئینی در تالار آفاق برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۴۴۵۳۰
|
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج بهبهان: نخستین گرامی داشت یاد و خاطر شهدای مداح بهبهان با حضور مسئولین ، خانواده های معظم شهدا ، شعرا و مداحان آئینی برگزار گردید.

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی کیا ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهبهان در این مراسم به نقش شهدای مداح در جنگ هشت سال تحمیلی پرداخت و گفت :مداحان در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در افزایش روحیه رزمندگان داشتند وجبهه‌های دفاع مقدس شاهد حضور رزمندگان از اقشار مختلف مردمی بود. هرکس به واسطه کاری که می‌توانست انجام دهد به عشق شهادت راهی کربلای جبهه‌های نبرد می‌شد تا دین خود را به اسلام و شهدا ادا کند.

 

وی افزود: در این بین مداحان همچون دیگر رزمندگان با لبیک به امام خمینی (ره) در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردند و به وظایف دینی خود عمل نمودند. 

 

مهدوی کیا گفت؛ انتقال پیام شهدا به نسل های امروزی بویژه قشر جوانان یکی از وظایف ما میباشد و با تبیین هشت سال دفاع مقدس گامی بزرگ و موثر در انتقال پیام و سیره شهدا به نسل های آینده میباشد .

 

در ادامه مراسم حجت الاسلام رستمی نیا به تبیین نقش اثرگذاری مداحان در جبهه ها پرداخت و افزود : مداحان نقش بسزایی در ایجاد فضای معنوی برای رزمندگان داشته و به تبیین واقعه عاشورا و مصائب اهل بیت علیهم السلام پرداخته اند .

 

در ادامه وی عاشورا را بالاترین معدن و سرچشمه معنویات عالم برای بشریت خواند و گفت: مکتب عاشورا بزرگ‌ترین نشانه برای هدایت بشر به‌سوی تعالی است و تربیت‌یافتگان این مکتب هیچ‌گاه در مقابل ظلم استکبار سکوت نمی‌کنند و فریاد آزادی‌خواهی را همانند اربابشان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام سر می‌دهند.

 

رستمی نیا مکتب امام حسین علیه السلام را بهترین مکتب برای تربیت شدگان آزادی خواه و شهادت طلب در راه اسلام و خداوند دانست و گفت شهدای عزیزمان با الگو گیری از اهل بیت علیهم السلام خانواده و زندگی دنیوی خود را رها و در این مسیر قدم نهاده اند .

 

در این مراسم چند تن از شعرا آئینی شهرستان به خواندن شعر پرداخته و در پایان از خانواده های معظم شهدا، شعرا، مداحان و مولفین کتاب تجلیل بعمل آمده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار