مدیرکل راه و شهرسازی ایلام خبر داد:

۲۳۳ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در ایلام واگذارشد

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: طی آیینی به ۲۳۳ نفر از متقاضیان طرح جوانی جمعیت زمین اهدا شد.
کد خبر: ۹۵۴۳۷۵۸
|
۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در آیین واگذاری ۲۳۳ قطعه زمین ماده‌قانون ۴ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در محل سالن جلسات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در اربعین سال جاری باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی، این همایش بزرگ به‌خوبی برگزار شد.

 

 وی افزود: در سال‌های گذشته زوار ساعت‌ها در مسیر اربعین معطلی داشتند؛ اما در اربعین امسال کمترین معطلی و خستگی در بین زوار اربعین مشاهده شد.

 

 مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: اگر کشوری جمعیت جوان داشته باشد در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد؛ ولی اگر نیروی جوان در کشور نباشد پیشرفت در آن کشور اتفاق نخواهد افتاد.

 

 وی افزود: در دولت سیزدهم ۳۴ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای نهضت ملی مسکن تامین شده است.

 

 مالکی اضافه کرد: دولت سیزدهم افزایش متقاضیان فاقد مسکن را بدون پاسخ نگذاشت و با برنامه‌ریزی‌های لازم در صدد حل مشکلات برآمد.

 

 وی ادامه داد: در استان ایلام به دلیل کوهستانی بودن، تامین زمین جهت ساخت مسکن به‌سختی انجام می‌شود و بر همین اساس توسط همکاران ما جهت تامین زمین در این طرح زمین خریداری شده است.

 

 وی تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی با همه ظرفیت و همه توان شبانه‌روز در پی این است که گره‌ای از مشکلات مردم باز نماید.

 

 فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز در این آیین گفت: باتوجه‌به فرمایشات مقام معظم رهبری که همگی را موظف به کمک به جوانی جمعیت کرده و آن را جزو امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دانستند، این مراسم آیینی مبارک است.

 

 وی افزود: دولت سیزدهم به جدیت با ورود به این مهم اقدامات زیادی در این راستا انجام داده است.

 

 مدیرکل راه و شهرسازی یکی از مهم‌ترین اقدامات دراین‌رابطه را تهیه زمین و مسکن خانواده‌ها دانست و ادامه داد: تاکنون در استان ایلام تعداد ۹۷۰ متقاضی ثبت‌نام نموده‌اند.

 

 دوستی خاطرنشان کرد: از این تعداد به ۴۰۰ درخواست ثبت شده رسیدگی شده است که امروز به نیابت از این تعداد به ۲۳۳ نفر زمین اهدا شد

 

 این مقام مسئول تصریح کرد: سهم استان ایلام از طرح ملی مسکن تعداد ۳۲ هزار و ۶۰۰ واحد است.

 وی گفت: سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۹۷۹ پرونده جهت واگذاری طرح ملی مسکن تشکیل شد و در سال جاری این تعداد به ۱۴ هزار و ۴۰۰ واحد رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار