معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور :

وظیفه روحانیون در دانشگاه ها به تعبیر مقام معظم رهبری هدایت کردن است

زنجان-معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه ما به عنوان نمایندگان رهبری هستیم و کار ما به تعبیر مقام معظم رهبری هدایت کردن است افزود: محیط های دانشگاهی محیط های خردورزی است و کار تبلیغ دین خیلی تاثیر گذار است و ما این محیط ها را باید قدر بدانیم .
کد خبر: ۹۵۴۳۲۱۳
|
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

وظیفه روحانیون در دانشگاه ها به تعبیر مقام معظم رهبری هدایت کردن است

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ حجت‌الاسلام دکتر سید مهدی میراحمدی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در تشریح وظایف دفاتر نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها به مسئولیت روحانیت در محیط‌های دانشگاهی اشاره نمود و افزود: اصل رسالت انبیاء الهی یک مسئله است و تبلیغ رسالت آن‌ها نیز سخن دیگر، وظیفه اصلی و فلسفه وجودی روحانیت و کار ویژه اصلی روحانیت تبلیغ رسالت انبیاء است و به هر کاری غیر از این بپردازد خلاف قاعده عمل کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از کارویژه‌های مهم روحانیون نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها این است که روحانی متعلق به همه دانشگاهیان هستند و متعلق به یک دسته یا گروه خاص نیستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به بیانات مقام معظم رهبری استناد کرد و گفت: کارویژه مهم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، تبلیغ و انتقال علمی، قولی و عملی دین و مذهب در سطح دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه حضور روحانیون در دانشگاه به معنای دخالت در امور دانشگاه نیست تصریح کرد: به تعبیر"معظم له"حضور آقایان روحانی در دانشگاه هرچند با اختیارات و مسئولیت‌هایی همراه است امام مقصود اصلی این نیست، مقصود اصلی تبیین علمی دین، انتقال و تبلیغ قولی و عملی دین و ایمان مذهبی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکترسیدمهدی میراحمدی افزود: روحانیون در تموّجات روحی جوانان که مرکز عواطف و احساسات هستند باید ملجا، مامن، صبور و رازدار آن‌ها باشند روحانی دانشگاه باید درد‌ها و مشکلات را بشنود و راهنمایی‌های لازم را بکند همدردی و طبابت معنوی و روحی داشته باشد اگر یک روحانی به این نقطه رسید باید بداند در کارش موفق است.

وی با تأکید بر اینکه عزیزان روحانی متکفّل تبیین اسلام هستند و رفع اشکالات فکری بر دوش این عزیزان است تصریح کرد: از دیگر وظایف دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، مقابله با انحرافات و کج‌اندیشی‌ها در دین و معرفی و تببین اسلام ناب محمدی (ص) است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور بر این نکته نیز تأکید کرد که تقویت ارتباط معنوی بین مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها از اهمیت بالایی بهره‌مند است؛ و طبق فرموده حضرت آقا، رؤسای دانشگاه‌ها باید کمک کنند تا روحانیون به وظایف خود عمل کنند و باید کمک کنند روحانیون دانشگاهی حضور معنوی، دینی، هدایتگر و حضور پدرانه داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار