خبرهای داغ:

همایش نه به تیراندازی برگزار شد

همایش نه به تیراندازی با پیگیری‌های جمعیت صلح و سازش شهرستان رامشیر و فعالان اجتماعی جهت برچیده شدن رسم غلط تیراندازی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۳۱۵۴
|
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،همایش نه به تیراندازی امروز با حضور مسئول بسیج عشایر خوزستان، شیوخ، بزرگان و معتمدین خوزستانی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامشیر برگزار شد.

این همایش با پیگیری‌های جمعیت صلح و سازش شهرستان رامشیر و فعالان اجتماعی جهت برچیده شدن رسم غلط تیراندازی برگزار شد.

چندی پیش یک شاعر خوزستانی اهل رامشیر و یک نوجوان در بندر امام خمینی (ره) به دلیل رسم غلط تیراندازی در مراسم فاتحه خوانی کشته شده بودند که پس از آن کمپینی توسط اقشار مختلف و فعالان فرهنگی و اجتماعی با عنوان نه به تیراندازی در مراسمات مختلف استان خوزستان ایجاد شد.

شیوخ و معتمدین استان خوزستان با شرکت در این کمپین و ارسال تصاویر و ویدیو‌های متعدد، تیراندازی در مراسمات را اشتباه خوانده و صراحتا مخالفت خود با انجام چنین عملی را اعلام، و بر ممنوعیت این اقدام در طوایف تحت امر خود تاکید کردند.

به همین سبب جمعیت صلح و سازش شهرستان رامشیر با توجه به از دست دادن شاعر و جوان شهر خود طی مراسمی از تمام شیوخ و معتمدین دعوت نمودند تا گرد هم آمده و بار دیگر به صورت منسجم ممنوعیت استفاده از هر گونه سلاح و تیراندازی در مراسمات را اعلام کنند.

این مراسم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامشیر برگزار و به صورت زنده از شبکه استانی خوزستان پخش شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار