مسئول بسیج جامعه زنان استان قم:

حاج‌قاسم حاصل تربیت دانشگاه دفاع مقدس بود

مسئول بسیج جامعه زنان استان قم با بیان اینکه حاج‌قاسم، حاصل تربیت دفاع مقدس بود گفت: دفاع مقدس دانشگاهی برای تربیت نسل جوان و زمینه‌ای برای معرفی انقلاب اسلامی به سراسر جهان است.
کد خبر: ۹۵۴۲۷۸۹
|
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷

زینب فرخ مسئول بسیج جامعه زنان استان قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امروز برای تبیین راهبردها باید به خصوصیات فکری و رفتاری رزمندگان اسلام و شهدا بپردازیم.

مسئول بسیج جامعه زنان استان قم  یکی از ویژگی‌های مهم شهدا احساس تکلیف نسبت به مسائل زمان خود دانشت و گفت: وقتی که دشمن ناجوانمردانه امنیت انقلاب نوپای ما را تهدید می‌کرد، جوانان این مرز و بوم از جان و مال خود می‌گذشتند و بی‌صبرانه راهی جبهه‌های نبرد می‌شدند. 

سرکار خانم زینب فرخ خاطرنشان کرد: خداباوری، خوش خلقی و ایمان، اعتقاد داشتن به وعده الهی از ویژگی‌های دیگر شهدا بود. آن‌ها با اطمینان قلبی که داشتند، هشت سال در مقابل استکبار جهانی و رژیم بعث عراق مقاومت و پایداری کردند و همچنین روحیه ایستادگی و مقاومت از شاخصه‌های اصلی جوانان غیور ما در دوران دفاع مقدس بود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان قم اطاعت‌پذیری از نایب امام‌ زمان(عج) را ویژگی منحصر به فرد شهدا دانست و اظهار کرد: همه رزمندگان به عشق اطاعت‌پذیری از امام خمینی (رحمه‌الله علیه)، عاشقانه راهی جبهه‌های حق علیه باطل می‌شدند. عشق به ولی و ولایت‌مداری موجب شد تا با دستان خالی و با ایمان راسخ در مقابل دشمن استقامت کنند و به پیروزی و سرافرازی برسند.

وی با اشاره به معنویت و توسل به انبیا الهی و ائمه معصومین (ع) شهدای دوران دفاع مقدس بیان داشت: این توسلات رمز پیروزی و فتوحات شهدا شد. سربندهای مزین به نام مقدس امامان، دعا‌ها، سرودهای انقلابی و حماسی، نماز شب‌های شهدا نشان از خلوص، پاکی، نشاط درونی، امید به مددالهی و ایمان راسخ رزمندگان دارد.

فرخ تصریح کرد: از مهم‌ترین شاخصه‌های شهیدان غیرت و مردانگی بود، اگر به وصیت‌نامه شهدا رجوع کنیم بلااستثنا شاهد تأکیدات آن‌ها بر حفظ عفاف و حجاب به مادران، خواهران، بانوان خواهیم اطاعت از حضرت امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: مطیع امر ولی بودن، شناخت دشمن، استقامت بر حق، وحدت و همدلی، پایبندی بر احکام و ارزش‌های الهی، غیرت و مردانگی و دفاع از ناموس درس‌هایی برای ما است تا بتوانیم در مقابل جهان مستکبر و دشمنان بایستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار