عضو هیئت امنای شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور:

حاج قاسم سلیمانی مظهر تواضع بود

عضو هیئت امنای شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: حاج قاسم سلیمانی مظهر تواضع بود. یکی از دلایلی که خداوند در زمان حیات و پس از شهادت به وی توفیق داد، تواضع او در برابر تمامی اقشار بود.
کد خبر: ۹۵۴۱۵۹۹
|
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛ حجت‌الاسلام حمید محمدی عضو هیئت امنای شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور شامگاه گذشته در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) که در مرکز آموزشی شهید محلاتی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت فروتنی و تواضع در مکتب امام حسن عسکری(ع) گفت: فروتنی صفتی است که هیچ‌کس به آن حسادت نمی‌ورزد.

وی ادامه داد: نظام عالم بر اساس تواضع و تکبری که انسان بروز می‌دهد به او منزلت می‌بخشد. خدا و پیامبر همواره بر کسی که در محلی پایین‌تر از شخصیت خود نشسته و تواضع نشان می‌دهد، درود می‌فرستند. 

عضو هیئت امنای شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی سالکی مجاهد و شاهد بود و تا زمان شهادت مجاهدت به خرج می‌داد. سلوک شاهدانه حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادت، شکل تازه‌ای به خود گرفت.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی مظهر تواضع بود. یکی از دلایلی که خداوند در زمان حیات و پس از شهادت به وی توفیق داد، تواضع او در برابر تمامی اقشار بود. وی در برابر رزمندگان چنان تواضعی نشان می‌داد که همگان را شیفته خود کرده بود.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه فهم فقر وجودی، انسان را به خشوع می‌رساند، گفت: این همان راهی است که شهدا طی کردند. حاج قاسم در سلوک عرفانی خود قله فقر را فتح کرد و با توسل به حضرت حق، شب‌های عملیات را در سوریه و عراق فرماندهی کرد و خداوند او را به عالی‌ترین مراتب رساند.

عضو هیئت امنای شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور خاطرنشان کرد: حاج قاسم دائماً از امام رضا(ع) طلب شهادت می‌کرد. یکی از اسرار عالم وجود توسل به امام حسن عسکری(ع) است که می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات ما در زندگی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار