خبرهای داغ:

ارتقای شاخص‌های کیفی آب شرب در کلانشهر اهواز

مدیر صنعت آب و فاضلاب کلانشهر اهواز گفت: در ۶ ماه نخست امسال بیش از سه هزار آزمون میکروبیولوژی از آب اهواز انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۴۱۴۵۲
|
۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،افشین حاتمی مدیر صنعت آب و فاضلاب کلانشهر اهوازگفت: یکی از رسالت‌های مهم شرکت‌های آب و فاضلاب تولید و توزیع آب شرب با رعایت استاندارد‌های کیفی است که در این راستا، کارشناسان این مرکز با نظارت برکیفیت آب و فاضلاب بصورت شبانه روزی در تلاش هستند که این امر به صورت کاملا مکانیزه و علمی محقق شود.

او می‌گوید: بصورت دقیق در ۶ ماه نخست سال جاری سه هزارو ۵۱ آزمایش میکروبیولوژی انجام شده که آزمون شاخص کلیفرم‌های گرماپای در یک هزارو ۴۸۵ نمونه و آزمون شاخص باکتری‌های هتروتروف (HPC) در یک هزارو ۵۶۶ نمونه توسط کارشناسان آزمایشگاه میکروبیولوژی آزمایشگاه مرکزی آب اهواز انجام شده است.

حاتمی ادامه داد: آب شرب تولید شده در تصفیه خانه‌های آب رسانی، روزانه بصورت مشترک توسط کارشناسان آبفا و مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز پایش می‌شود که این پایش از توزیع آب شرب بدون شاخص‌های کیفی استاندارد به شهروندان جلوگیری شود.

مدیر عامل اب و فاضلاب اهواز گفت: کارکنان صنعت آبفا کلانشهر اهواز و شهر‌های تابعه تلاش می‌کنند تا آب شرب سالم و بهداشتی در اختیار شهروندان قرار دهند.

به گفته او این تعداد نمونه برداری انجام شده مهر تاییدی بر بخشی از تلاش‌های انجام شده در آبفا اهواز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار