سردار موحد:

۸ سال جنگ تحمیلی، یک جنگ جهانی بر علیه ملت مظلوم ایران بود

فرمانده سپاه استان قم در آیین افتتاح نمایشگاه یادیاران گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی، یک جنگ جهانی بر علیه مردم ایران بود که تمام قدرت‌های دنیا در یک جبهه واحد در این جنگ همکاری داشتند.
کد خبر: ۹۵۴۱۲۰۸
|
۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم با اشاره به سه هدف اصلی حمله رژیم بعث عراق به ایران بیان داشت: دشمن سه هدف اصلی را از حمله و تجاوز رژیم بعث عراق به ایران دنبال می‌کرد. هدف حداقلی آن تسلط بر اروند رود بود تا بتواند به آب‌های آزاد دسترسی پیدا کند. هدف متوسط او اشغال خوزستان بود و هدف اصلی دنیای استکبار، براندازی حکومت جمهوری اسلامی بود که به لطف خداوند به هیچکدام از این اهداف دسترسی‌ پیدا نکرد.

سردار محمدرضا موحد با بیان اینکه این جنگ، یک جنگ جهانی بر علیه مردم ایران بود و همه قدرت‌های مطرح دنیا در یک جبهه واحد از رژیم بعث پشتیبانی کردند گفت: آمریکایی‌ها با کمک اطلاعاتی، فرانسوی‌ها با کمک تجهیزات پیشرفته هوایی، آلمانی‌ها با کمک تجهیزات و تسلیحات شیمیایی، شوروی سابق با تقویت توپخانه و کشورهای عربی منطقه با کمک و حمایت‌های مالی و سایر کشورها به نحوهایی در این حمله مشارکت داشتند.

فرمانده سپاه استان قم با تصریح به اینکه دفاع ما یک سبقه دینی داشت اظهار داشت: همه شهیدان با آرزوی اینکه هنگام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سر آنها را به دامن بگیرد با نیت دفاع از اسلام در این جبهه‌ها حضور پیدا کردند. سردار موحد خطوط جبهه‌ دفاع مقدس را محراب عبادت دانست و گفت: مشارکت همه ملت ایران مهم‌ترین نکته در دوران دفاع مقدس بود که مردم‌ عزیز ما جوان‌های خودشان را به جبهه اعزام می‌کردند.

۸ سال جنگ تحمیلی، یک جنگ جهانی بر علیه ملت مظلوم ایران بود

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با اشاره به برخی دستاوردهای دفاع مقدس گفت: حفظ تمامیت ارضی کشور یکی از دستاوردهای دفاع مقدس بود که ۸ سال جنگ تحمیلی، تنها جنگی بعد از ۲۰۰ سال است با توجه به اینکه ما یک نظام نوپا بودیم و همه دنیا بر علیه ما بسیج شد، یک وجب از خاک را از دست ندادیم.

وی کشف توانایی‌هایی ملت ایران را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس دانست و با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: این جنگ و تحریم برای ما نعمت بود تاکید کرد: ما در این دوران مستقل شدیم و به توانایی‌های بزرگ علمی، فناوری و نظامی دسترسی‌ پیدا کردیم. سردار موحد تقویت قدرت بازدارندگی کشور از حملات نظامی را از دستاوردهای آن دوران دانست و یادآور شد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مرهون خون این شهدا و رشادت‌های آنان است.

رئیس کمیته نیروی‌های مسلح ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم با تاکید به اینکه ما در دوران دفاع مقدس شاهد گسترش مرز فکری، تربیتی و فرهنگی بودیم گفت: امروز تفکر مقاومت در منطقه و دنیا گسترش پیدا کرده است و ان شاء الله تا خود ظهور ادامه پیدا خواهد بود. وی ترویج فرهنگ اعتماد و اتکا به نفس را بین جوانان ضروری دانست و خاطر نشان کرد: ما امروز بایستی این فرهنگ را با به نمایش گذاشتن دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان که امروز بیرق داران و آینده‌سازان این کشور هستند؛ منتقل کنیم.

سردار محمدرضا موحد با تصریح به اینکه ما هر جا که مقاومت و ایستادگی کردیم و هر جا که دشمن برای ما تهدید شد، آن را به فرصت تبدیل کردیم و با اشاره به سخن شهید سلیمانی گفت: میزان فرصتی که در بحران‌ها است در خود فرصت‌ها نیست. دشمن هر جا که قوی‌تر ورود کرد ما قوی‌تر عمل کردیم و آن را به فرصت تبدیل کردیم.

فرمانده سپاه قم در پایان، شعار هفته دفاع مقدس را «ما متحدیم» اعلام کرد و گفت: نیروهای مسلح همیشه با مردم همراه خواهند بود و اجازه فتنه‌گری به گروه‌های داخلی‌، نفوذی و خروجی نخواهند داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار