خبرهای داغ:
فرمانده تیپ ۳۶ نزاجا میانه:

دفاع مقدس مظهر حماسه، ایثار و دینداری است

تبریز- فرمانده تیپ ۳۶ نزاجا در جمع نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از بسیجیان با اشاره به تبلور تدبیر، حکمت و از خودگذشتگی در رزمندگان دوران دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس مظهر حماسه، ایثار و دینداری است.
کد خبر: ۹۵۴۱۰۰۱
|
۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی جوادیان با تبیین رشادت‌ها و حماسه‌ آفرینی‌های رزمندگان اسلام و ایثار جان و مال، مهم‌ترین کار در هفته دفاع مقدس را تجلیل از این ایثارها دانست و اظهار داشت: امروز هیچ چیز شایسته‌تر و بهتر از تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و خانواده های صبور آنها نیست.

   وی با بیان اینکه دشمن در پی تزریق یاس و ناامیدی در جامعه با بهره گیری از ناآگاهی‌های نسل جدید است و لذا برای اینکه حلاوت دفاع مقدس، سال‌های سال مذاق ملت را شیرین کند چاره‌ای جز تحلیل و تبیین سلول به سلول دفاع مقدس نداریم.

   جوادیان هفته دفاع مقدس را معارفی غنی و ماندگار برای عموم مردم و شهدا را زینت کشور دانست و افزود: ملت بزرگ ایران وظیفه ای بسیار بزرگ دارند چرا که نسل جوان باید آنچه گذشتگان می‌دانند را بدانند و کسب این آگاهی، دست تحریف‌گر دشمن را کوتاه خواهد کرد.

   فرمانده تیپ با بیان ضرورت جریان سبک زندگی شهدا در جامعه، متذکر شد: هر چه از بعد زمانی از دفاع مقدس دور می شویم باید از بعد معرفتی و شناختی به آن نزدیکتر شویم.

   جوادیان صدام را مترسکی دانست که دستورات کشورهای استکباری و مرتجع دنیا را بی‌چون چرا اجرا می کرد و برای تصرف ایران، تمامی امکانات و تجهیزات دشمنان را بسیج کرد ولی به برکت دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور را نتوانست تصرف کند و این در حال است که در ۲۰۰ سال گذشته انقلاب، در هر تهاجمی بخش مهمی از کشور، جدا شده است.

   وی افزود: در دوران دفاع مقدس، پایگاه ها و مساجد محل پرورش نيروهای انقلابی شد، فرهنگ ایثار شهادت، اعتماد به نفس و شهامت، گسترش یافت، حماسه ها آفریده شد و باور «ما نمی توانیم» دیکته شده از سوی دشمن، به «ما می توانیم» تبدیل شد و در نهایت با شکست ابهت شرق و غرب، انقلاب اسلامی به جهان صادر شده و بازدارندگی ایجاد شده موجب دور شدن دشمن از مرزهای کشورمان شد. 

   آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس با شرکت نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از بسیجیان در مسجد جامع شهرستان میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار