خبرهای داغ:

تلفیق وام‌های تبصره ۱۸ با تسهیلات بانکی

نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ریاست علی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۰۲۰۵
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، استاندار خوزستان در پایان این نشست در خصوص دستورکار‌های مطرح شده توضیح داد: در رابطه با رقم ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه وام‌های تبصره ۱۸ که از ابتدای سال تخصیص داده شده بود، اما هنوز به استان احاله نشده بود بنا شد با تسهیلات دیگر بانکی تلفیق نماییم که بشود جریان تسهیلات بانکی برای اشتغال و کارگاه‌های در حال احیا و سایر بخش‌ها که ۱۱ دستگاه را در بر میگیرد به سمت و سوی مناسبی سوق دهیم.

وی افزود: دستورکار دیگر این جلسه نقشه فرهنگی استان بود. نقشه فرهنگی برای ۱۰ یا ۱۱ استان قبلا مصوب شده بود. با توجه به اینکه اعتبارات فرهنگی بر این مبنا تخصیص پیدا میکند امروز اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در خصوص برش استانی نقشه فرهنگی استان بحث کردند که به تصویب ابتدایی رسید و بنا شد برای تصویب نهایی به مرکز ارجاع شود.

حسینی‌محراب با اشاره به طرح موضوع بودجه پژوهشی اظهار داشت: یک درصد از کل بودجه استان مربوط به کار‌های پژوهشی است که برای شناخت مشکلات استان موثر است و تاکید کردیم و مصوب شد که متناسب با نیاز‌ها و مشکلات مردم کار‌های پژوهشی انجام شود که موارد مختلف در ۶ سرفصل و حدود ۱۵ مورد مطرح شد و قرار شد در خصوص آن‌ها بودجه پژوهشی در نظر گرفته شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه خوزستان ادامه داد: یک مشکل اساسی در رابطه با تعدد استعلامات کمیته زیربنایی است و بنا شد تعداد مجوزات از ۲۱ مجوز تبدیل به چهار یا پنج ایستگاه شود که معاونت اقتصادی استانداری و سازمان برنامه و بودجه مامور شدند تیمی تشکیل دهند و به صورت نرم‌افزاری و هوشمند جریان استعلامات را بررسی کنند و از این طریق سرعت توسعه و پیشرفت کار‌ها افزایش یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها