کسب مقام سوم جهانی مسابقات UCMAS توسط دانش‌آموز روشندل خراسانی

دانش‌آموز روشندل و نخبه خراسان رضوی در بخش دیداری مسابقه UCMAS مقام سوم جهان را کسب کرد.
کد خبر: ۹۵۴۰۰۲۲
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، سید علیرضا سید موسوی همچون سال‌های پیش خوش درخشید و در بخش دیداری مسابقه UCMAS  با حضور بیش از ۸۰  کشور، مقام سوم جهان را کسب کرد.

 این مسابقات در دو بخش دیداری و فلش کارت در سطح جهان با حضور دانش‌آموزان از بیش از ۸۰ کشور جهان برگزار گردید و «سید علیرضا سید موسوی» تنها دانش‌آموز شرکت‌کننده‌ی نابینا از کشور ایران بود که توانست در این مسابقات در رقابتی تنگاتنگ مقام سوم در سطح Higher B (G) را از آن خود نماید.

سید علیرضا سید موسوی دارنده مقام سوم جهان و دانش‌آموز پایه نهم دبیرستان نابینایان امید مشهد است که ۵ مقام اول کشوری، یک مقام دوم کشوری و ۲ مقام سوم جهانی را در رشته UCMAS  را کسب  کرده و در هجدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز که در مردادماه امسال برگزار شد، مقام اول را در رشته انشای نماز را به دست آورده است. وی همچنین چندین مقام نیز در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن در سطح استان داشته است.

مسابقات یو سی مس چیست؟

گفتنی است UCMAS یک سیستم آموزشی بین‌المللی توسعه ذهن کودکان است که در آن ابتدا ریاضیات با استفاده از چرتکه (چرتکه ژاپنی) به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، با آموزش ریاضی با استفاده از چرتکه ریاضیات به‌صورت عینی و عملی به دانش‌آموزان آموزش‌داده‌شده و درنتیجه کودکان مفاهیم پایه ریاضیات را بسیار آسان و جذاب فرامی‌گیرند.

هم‌زمان با آموزش ریاضیات چرتکه‌ای، با تمرین‌های مخصوصی، چرتکه در ذهن دانش‌آموزان تصویرسازی گردیده و به‌تدریج دانش‌آموزان قادر می‌گردند تا محاسبات را به طور ذهنی (با استفاده از چرتکه مجازی) انجام دهند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار