خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین؛

برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه ویژه دفاع مقدس توسط سپاه امام حسن(ع) قزوین

برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه ویژه دفاع مقدس توسط سپاه امام حسن(ع) قزوین
سرهنگ حیدری گفت: سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، ۳۰۰ عنوان برنامه در سطح حوزه، پایگاه و مساجد شهر قزوین، برگزار می‌کند.
کد خبر: ۹۵۳۹۸۹۶
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

 

قزوین_ به گزارش بسیج، سرهنگ پاسدار علیرضا حیدری فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان کرد: انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید انقلاب نوپایی بود و با توجه به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی منافع شرق و غرب به ویژه آمریکای جهانخوار به خطر افتاده بود، کشورهایی که به آنها وابسته بودند به دنبال براندازی ایران بودند تا به اهدافشان برسند و تصمیم بر این شد که در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق فرماندهی صدام حسین به کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران حمله نظامی را آغاز کند.

وی گفت: این حمله نظامی با عاملیت صدام و تحرکات شرق و غرب و بیش از ۴۰ کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم آغاز شد و کشور ما با توجه به اینکه در ابتدای مسیر انقلاب قرار داشت توانست مقابل این حجم از تهدیدات جهانی ایستادگی کند. 

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در ادامه افزود: کشورهای متخاصم برای حمله به ایران به این فکر نکرده بودند که ایران مانند سایر کشورها نیست چون ایران یک کشور ولایی و امام حسینی است. در آن روزها نیز مردم در کنار ارتش و سپاه و بسیج جانانه جنگیدند تا دفاع مقدس را رقم بزنند که امروزه ما در چنین روزی این حماسه بزرگ و افتخارآفرین را گرامی می‌داریم.

سرهنگ حیدری اضافه کرد: دفاع مقدس یک گنجینه و دانشگاه انسان ساز است. ما باید از تجربیات خاطرات کتاب‌های دفاع مقدس مطالعه کنیم و درس بگیریم تا راهبرد ما در زندگی، پیروزی‌های امروز باشد.

وی افزود: ایران با اتکا به حضور مردم و رهبری قوی و الهی توانست پیروز شود. در دفاع مقدس با دست خالی وارد جنگ شدیم و اساس ارتش بسیار متزلزل و از هم پاشیده بود، سپاه تازه تاسیس شده بود و در این شرایط انسان‌های مقتدر و قوی به عنوان بسیج وارد جنگ شدند و در کنار سپاه و ارتش جنگیدند تا پیروز شدند.

سرهنگ حیدری در پایان افزود: ما در جنگ حتی سیم خاردار نداشتیم اما امروز تبدیل به صادر کننده پهپاد به سراسر دنیا شدیم. موشک‌های نقطه زن تولید می‌کنیم که خود یک نوع بازدارندگی است و نه تهاجمی و نه به ضرر هیچ کشوری است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در پایان گفت: سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در سال ۱۴۰۲ با ۳۰۰ عنوان برنامه از جمله برنامه های بصیرتی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی و مسابقات متنوع فرهنگی ورزشی در سطح حوزه پایگاه و مساجد، برگزار می‌کند.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار