خبرهای داغ:
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

اگر جهاد تبیین نباشد نقطه ضعف‌ها چند برابر آنچه هست بیان می‌شود

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری گفت: اگر جهاد تبیین انجام نشود نقطه قوت‌ها در جامعه دیده نمی‌شود و نقطه ضعف‌ها چند برابر بیان می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۹۷۸۳
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش توانمندسازی تبیین‌گران طلاب خواهر بسیجی (دوره شهید آرمان علی وردی) که با همت سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور و با حضور حدود ۸۰۰نفر در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد تصریح کرد جهاد تبیین کلیدواژه‌ای برای خیلی از امور است و اگر به درستی انجام شود دشمنان نمی‌توانند نقطه قوت‌ها را نادیده بگیرند و نقطه ضعف‌ها را در حد چند برابر آن در جامعه مطرح کنند.
حسینی بوشهری افزود تاریخچه جهاد تبیین منحصر به زمان ما نیست بلکه یک اصل قرآنی است و ریشه در آن دارد.

وی بابیان اینکه اگر موضوعات مختلف به خوب در جامعه مطرح و بیان شود جامعه به سمت تفکر و پیشرفت حرکت می‌کند افزود یکی از علت‌های وقوع جنگ‌های ترکیبی شناختی در کشور این است که مسایل و مطالب به خوبی برای مردم بیان نمی‌شود.

حسینی بوشهری با اشاره به جایگاه ولایت فقیه و چگونگی انتخاب آن در جامعه گفت ولایت فقیه یک مبنای دینی، اعتقادی و عقلانی دارد.


وی با اشاره به فلسفه ایجاد مجلس خبرگان رهبری گفت فلسفه تشکیل مجلس خبرگان، احیای اصل ولایت فقیه و معرفی آن به مردم و جامعه می‌باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد در جامعه ما پس از انقلاب اسلامی و با حضور گسترده مردم علما دانشمندان مراجع و...، ولی فقیه مشخص شد و پس از وفات حضرت امام خمینی(ره) اعضای مجلس خبرگان رهبری که توسط مردم برگزیده شده‌اند، ولی فقیه و حاکم اسلامی را انتخاب کردند.

وی با اشاره به این که پس از ولایت خدا، رسول‌الله و ائمه معصومین علیهم السلام و در دوران غیبت امام زمان(عج) کسی که شبیه‌ترین به امام معصوم است باید عهده‌دار اجرای احکام الهی باشد تصریح کرد بر اساس قانون اساسی، ولی فقیه باید آراسته به صفاتی مانند عدالت مدیر مدبر متقی و زمان‌شناس باشد و این حداقل‌هایی است که در قانون درج شده‌است.

حسینی بوشهری با اشاره به حدیث و أن الحوادث الواقعة فارجعوا الی روات احادیثنا گفت برخی فکر می‌کنند ولایت فقیه در عصر ما ایجاد شده‌است در حالی‌که این‌طور نیست بلکه موضوع ولایت فقیه، مستقیم یا غیرمستقیم در کلام علمای بزرگی مانند شیخ مفید، علامه حلی، شیخ طوسی، ابن ادریس هندی، محقق حلی، شهید ثانی، کاشف‌الغطاء، بحرالعلوم و... آمده است.

نائب رییس دوم مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اجرای احکام الهی مخصوص یک مقطع نیست گفت تداوم احکام الهی در تمام زمان‌ها باید انجام شود که در غیبت امام زمان زمینه احکام الهی را، ولی فقیه فراهم می‌کند.

وی گفت مجلس خبرگان رهبری به عنوان مهم‌ترین رکن نظام اسلامی و نقطه تمایز نظام اسلامی با دیگر نظام‌ها همین مجلس خبرگان می‌باشد.

حسینی بوشهری همچنین با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند تصریح کرد باید همه سعی کنند که انتخابات با مشارکت بالایی برگزار شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در چند روز آینده افزود علاوه بر جهاد تبیین باید سعی شود با ارتباط‌گیری با نسل جوان در محیط‌های علمی، حوزه‌های علمیه، مدارس و دانشگاه‌ها خدمات نظام اسلامی برای آن‌ها بازگو شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار