نخبه بسیجی و حافظ قرآن بیان کرد؛

حفظ قرآن یعنی ارتباط ویژه و مستمر با خدا

حافط قرآن در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: حفظ قرآن یعنی ارتباط ویژه و مستمر با خداوند سبحان.
کد خبر: ۹۵۳۹۱۶۱
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرکار خانم فاطمه آبادیان یکی از حافظ کل قرآن کریم در  شهرستان لردگان در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: اثری که قرآن در زندگی یک شخص می‌تواند داشته باشد نورانی کردن وجود و بالابردن افق فکری انسانی است.

وی که دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث می باشد، در معرفی خود و روند فعالیت قرآنی خویش اظهار کرد: صادقانه بگویم من تا دوران دبیرستان خیلی در فضای مذهبی نبودم؛ اما شروع یک اتفاق مسیر زندگی من را عوض کرد، مسابقه‌ای در مدرسه برگزار شد که جایزه آن سفر به کربلا بود، با اینکه من در این فضاها نبودم اما دوست داشتم که در این مسابقه شرکت کنم و به همین جهت باید به بسیج می‌رفتم و ثبت‌نام می‌کردم، در حالی که تا آن موقع حتی بسیجی هم نبودم. در نهایت همین مسئله باعث شد در مسابقات متعدد شهرستانی و استانی شرکت کنم و رفت و آمد من به بسیج نیز بیشتر شود و در نتیجه همین مسیر زندگی مرا تغییر داد.

حافظ کل قرآن افزود: قصه قرآن و هرچه مربوط به خداست قصه دام و دانه است، من به یکباره در این مسیر الهی قرار گرفته ام. دنیای فکری من عوض شد و این اثر نور قرآن، اثر انس با قرآن است، حفظ قرآن یعنی ارتباط زیاد با خدا و خدا می‌داند این ارتباط زیاد چه کاری با قلب ها می کند!

وی پیرامون میزان وقتی که برای تثبیت و نگهداری محفوظات خود می گذارند گفت: تقریبا هشت سال از زمان حفظ قرآن می‌گذرد. در این مدت واقعاً به این نتیجه رسیدم اثری که قرآن در زندگی یک شخص می‌تواند داشته باشد نورانی کردن وجود و بالابردن افق فکری انسانی است. قرآن یعنی کلام خدا و حضور در پیشگاه خداوند،چطور ممکنه این آدم همان آدم قبل از حفظش باشد. قطعاً اتفاقات تازه‌ای درون فرد ایجاد می شود، که در مسیر الهی قرار می گیرد. حافظ کار اصلیش بعد از حفظ تثبیت محفوظاتش است، یعنی حافظ قرآن باید دائم با قرآن انس داشته باشد.

خانم آبادیان گفت: مطمئناً در این مسیر مشوق و حامی اصلی من خدا و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بودند، چون تا اراده آنها نباشد این توفیقات نصیب کسی نمی‌شود، در این مسیر باید تقوای الهی داشت، زیرا شیطان قسم خورده که بنده های خدا را از راه راست دور کند. خدا میداند شیطان برای اینکه ما سمت قرآن نرویم چه نقشه های رنگارنگی که نمی کشد، چه‌ تورهایی که پهن نمی کند، برای همین هم به یک قدرت فوق‌العاده قوی نیازمند هستیم که بتواند ما را در این مسیر کمک کند.

حافظ کل قرآن تصریح کرد: حرکت در این مسیر فقط با چنگ زدن به ریسمان خدا و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام صورت می گیرد، اگر کسی قصد جدی برای حفظ قرآن داشته باشد باید با توکل و توسل و تضرع از آنها بخواهید که حفظ این کتاب نورانی را نصیب شان کند قسم به نام اعظم که توفیقی بالاتر از این نیست که خداوند حفظ و فهم کتابش را در قلب کسی جایی دهد ما اعتقادمان این است که این کتاب از زبان خود خدا نازل شد، اعتقادمان این است که حقیقت این قرآن امام عصر و زمان ارواحنافداه است.

وی درباره مشوق خود برای حفظ قرآن و نقش خانواده در این مسیر اظهار کرد: در این مسیر از خانواده‌ام سپاسگزارم که در هر شرایطی حمایتم کردند، مخصوصاً زمانی که می‌خواستم به صورت حضوری در یزد ادامه دهم از من خیلی حمایت کردند، اگرچه می‌دانم بنده نالایقی هستم ولی از خدا می خواهم آنها را مورد لطف، رحمت و غفران ویژه خود قرار دهد.

وی در پایان گفت: توصیه من در درجه اول به جوان‌ها و نوجوان هاست، دوران جوانی و نوجوانی هر کس یک مدت محدودی است، دوران بسیار شیرین و به یادماندنی است، خوشا به حال آن کسی که جوانی‌اش در راه خدا و کتاب خدا و حجت خدا صرف شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار