خبرهای داغ:

تردد بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر اربعین از مرز‌های شلمچه و چذابه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان: از ابتدای ماه صفر تا روز اربعین حسینی، تردد ۲ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۶۹۶ زائر از مرز‌های شلمچه و چذابه ثبت شده است.
کد خبر: ۹۵۳۷۹۱۴
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان محمد جولانژاد در جمع خبرنگاران گفت: از ۲۷ مرداد تا ۱۵ شهریورماه امسال و همزمان با اول ماه صفر تا روز اربعین حسینی، تردد ۲ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۶۹۶ زائر از پایانه‌های مرزی خوزستان به ثبت رسیده است که از این میزان سهم پایانه مرزی شلمچه یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۸۳۴ زائر و پایانه مرزی چذابه ۷۳۱ هزار و ۸۶۲ زائر بود.

وی به تردد ۲۷۴ هزار و ۴۴۲ نفری اتباع خارجی از مرز‌های شلمچه و چذابه اشاره کرد و افزود: در بازه زمانی یاد شده ۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۲۵۴ زائر ایرانی نیز از مرز‌های استان تردد داشتند.
جولانژاد به تردد ۱۶ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۶۴۹ وسیله نقلیه در محور‌های استان و رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و ادامه داد: مجموع ورود به استان ۷۹۶ هزار و ۷۸۲ وسلیه نقلیه و خروج ۷۷۴ هزار و ۳۷ خودرو گزارش شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان می‌گوید: بیشترین میزان پلاک مشاهده شده در خوزستان از استان‌های تهران، لرستان و اصفهان بوده است.
وی درخصوص سفر‌های انجام شده در پایانه‌های مرزی خوزستان، گفت: از اول صفر تا روز اربعین حسینی، با انجام ۱۰ هزار و ۱۹۷ سفر در مرز شلمچه، تعداد ۲۵۰ هزار و ۱۲۲ زائر از ناوگان حمل و نقل عمومی برای عزیمت به مقاصد خود استفاده کردند و در پایانه مرزی چذابه نیز با انجام ۳ هزار و ۲۵۳ سفر، تعداد ۹۱ هزار و ۹۹۲ زائر جابجا شدند.
این مقام مسئول با اشاره به استقرار ۲۲۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه‌های مرزی خوزستان، اضافه کرد: درحال حاضر نیز به طور میانگین ۱۵۰ ناوگان در پایانه مرزی شلمچه و ۷۰ ناوگان در پایانه مرزی چذابه مستقر هستند.
به گفته جولانژاد؛ درحال حاضر جابجایی زائران از ۲ مرز شلمچه و چذابه روان انجام می‌شود و مشکلی درخصوص تامین ناوگان وجود ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار