مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اعلام کرد:

با وجود جذب ۷۲۶ معلم در سال تحصیلی جدید همچنان با کمبود معلم مواجه هستیم

زنجان- مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه تعداد ۷۲۶ نیروی جدید در آموزش و پرورش استان جذب خواهند شد گفت: همچنان با کمبود معلم مواجه هستیم.
کد خبر: ۹۵۳۷۵۷۵
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ علی اسماعیلی در خصوص بازگشایی مدارس با بیان اینکه در قالب پروژه مهر پیش بینی‌های لازم انجام شده اظهار داشت: در خصوص آمادگی فضای فیزیکی مدارس استان، نیروی انسانی و کتب و محتوای درسی که در زمان مقرر به دست دانش آموزان برسد برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی به ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: در سطح استان در حدود ۲۲۹ هزار نفر دانش آموز هستند که از این تعداد ۹۸ درصد ابتدایی، ۸۰ درصد متوسطه اول و ۷۸ درصد متوسطه دوم و فنی ثبت نام شده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، با بیان اینکه در حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر معلم در سطح استان زنجان بازنشسته و از چرخه تدریس خارج خواهند شد گفت: یکی از دغدغه‌های ما از نظر تعداد نیروی انسانی است، اما تمام تلاش ما این خواهد بود که این کمبود را هم از طریق دانشگاه فرهنگیان و همچنین نیرو‌های جدید الاستخدام جبران کنیم.

وی افزود: تعداد ۳۸۰ نفر فارغ‌التحصیلان دانشجو معلم و ۳۴۶ نفر جدید الاستخدام از طریق آزمون ماده ۲۸ برای مدارس ابتدایی جذب خواهند شد که بر طبق این موارد بیش از ۸۰ درصد ردیف‌های استخدامی ما پر خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه با کمبود معلم شاید تعدادی از مدارس دچار مشکل شوند تصریح کرد: تلاش می‌کنیم کمبود‌ها را با کمک همکاران در قالب ساعت اضافه کاری جبران کنیم.

وی در خصوص لباس فرم مدارس با بیان اینکه طبیعتا متحدالشکل بودن و یک‌رنگی لباس دانش‌آموزان در کیفیت آموزش و نظم عمومی مدارس تاثیر بسزایی دارد تاکید کرد: اجباری به تهیه لباس فرم مدارس نیست و در بخشنامه ابلاغی به این موضوع تاکید شده است و حتی دانش آموزان می‌توانند از لباس‌های سال قبل خود نیز استفاده کنند.

ارسال نظرات