استاندار اردبیل: همگرایی بیشتر در جذب منابع ملی

استاندار اردبیل گفت: با توجه به اینکه ۸۵ درصد منابع کشور به صورت ملی و متمرکز توزیع می‌شود همگرایی و انسجام واقعی را در جذب منابع ملی نیاز داریم.
کد خبر: ۹۵۳۷۲۵۶
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

استاندار اردبیل: همگرایی بیشتر در جذب منابع ملی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سیدحامد عاملی شامگاه شنبه در نشست با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل، اظهار داشت: در دو سال حضور در این استان همواره از نقد و انتقاد دلسوزانه اصحاب رسانه بهره برده و همچنان انتظار می‌رود به دور از تعریف و تمجید مطالبات مردم از زبان رسانه بیان و فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف نیز هم راستا با جهاد تبیین برای مردم بازگو شود.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر توسعه و پیشرفت استان ما نیازمند همراهی و مشارکت مردم هستیم تا کارها را مطلوب و مناسب به پیش ببریم و اگر رسانه‌ها کارکرد واقعی خود را انجام دهند کشورمان می‌تواند در مسیر اصلاح قرار گیرد.

استاندار اردبیل افزود: ما امروز باید بدانیم در چه نقطه ای قرار گرفته ایم و قرار است به کدام سمت و سو حرکت کنیم که در این راستا به دور از کارهای انجام شده و یا بر زمین مانده در دوران استانداران قبلی امروز وظیفه ماست تا این موتور توسعه استان را روشن کرده و با سرعت بیشتر رو به جلو حرکت دهند.

عاملی بیان کرد: عمر مسئولیت‌ها کوتاه است و باید از لحظه لحظه آن بهره برد، چرا که آیندگان نیز در مورد ما قضاوت کرده و بسیاری از فعالیت‌های ما را مورد نقد و کنکاش قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: تیم مدیریتی استان در دولت سیزدهم به دور از کارهای سطحی و نمایشی مصمم است تا در میدان عمل به صورت فنی و تخصصی کارها انجام شده و شاخصه‌های توسعه استان نیز ارتقا یابد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل گفت: 85 درصد منابع کشور به صورت ملی و متمرکز توزیع می‌شود و در این زمینه ما به انسجام و همگرایی نمایندگان به دور از سلایق شخصی نیاز داریم تا در ایام بررسی و تصویب بودجه اقدامی را انجام دهند تا بیشترین منابع به استان اردبیل تزریق شود.

عاملی اصلی‌ترین نیاز این استان را وحدت و همگرایی در پیشبرد مبانی توسعه و راهبرد ترقی یادآور شد و بیان کرد: نمایندگان مجلس به جای واگرایی بهتر است همگرا و منسجم پیگیری‌های ملی را در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تزریق منابع مورد نیاز انجام دهند تا با کنار گذاشتن رقابت‌های منفی و یا تنش و ناهنجاری همسوئی رهاورد عمران و پیشرفت و توسعه استان را رقم بزند.

وی اضافه کرد: اصحاب رسانه در کنار مطالبه‌گری بهتر است به صورت ماهانه جلساتی را با نمایندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار کرده و در کنار نقد سازنده پیگیر خواسته‌های مردم باشند که این جریان مطالبه‌گری به نفع توسعه استان خواهد بود.

استاندار اردبیل گفت: بنده از روابط عمومی خواسته ام ارزیابی دستگاه‌های اجرایی را در حوزه جهاد تبیین و بیان واقعیت‌ها به مردم به خود خانه مطبوعات واگذار کند تا آنها این ارزیابی را انجام دهند.

عاملی عنوان کرد: در این زمینه شبکه‌سازی و پیگیری به حق مطالبات ضرورت دارد، هر چند که برخی سعی می‌کنند به خاطر منافع فردی در این بین در فضای مجازی عقده گشایی کرده و برخی مطالب ناصواب را بر زبان آورند.

وی پرداخت نوعی از اعتبارات با معرفی نمایندگان را نوعی امتیازدهی اعلام و خاطرنشان کرد: در حالی که بخش تولید و صنعت به شدت به منابع بانکی نیاز دارد، لزومی نمی‌بینیم که با معرفی نمایندگان بانک‌ها تسهیلات سرشاری را در اختیار افراد خاص قرار داده و از این طریق نوعی تبعیض و بی‌عدالتی را شاهد باشیم.

استاندار اردبیل در مورد مشکلات خبرنگاران و ضرورت تخصیص زمین با کاربری فرهنگی بیان کرد: شهرداری به راحتی می‌تواند با کاربری فرهنگی زمینی را در اختیار مطبوعات قرار دهد تا مجتمع مطبوعاتی احداث و راه‌اندازی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار