خبرهای داغ:

انجام ۳۵۰۰ مراقبت سندرمیک برای زائران با علائم بیماری در مرز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از انجام حدود ۳ هزار و ۵۰۰ مراقبت سندرومیک برای زائران در مرز شلمچه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۶۹۴۰
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،عبدالله خوان‌زاده معاون بهداشت علوم پزشکی آبادان گفت: در راستای پسشگیری و مراقبت از بیماری‌ها، کارکنان پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها از ابتدای عملیات خدمات‌رسانی به زائران در نقطه صفر مرزی حضور دارند و بیش از ۱۲۰ نیروی دوره دیده، کار مراقبت و غربالگری را انجام می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر در هر نوبت کاری ۱۲ نیروی بهداشتی حضور دارند و به تدریج با اوج بازگشت زائران تعداد این نیرو‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

خوان‌زاده بیان کرد: تا امروز برای ۳۴ هزار و ۸۴۴ زائر مشکوک با علائم بیماری در بازگشت از کشور عراق مراقبت‌های سندرمیک انجام شده و از ۲۹۷ نفر نیز نمونه انسانی گرفته شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تا روز گذشته از ۶ هزار و ۸۷۱ موکب، استراحتگاه و تاسیسات رفاهی بازرسی انجام شده است. از آب آشامیدنی مواکب مستقر در مسیر زائران نیز ۶ هزار و ۹۷۰ مورد کلرسنجی و ۵۳۳ مورد نمونه‌برداری میکروبی انجام شده است.

وی ادامه داد: با دستگاه‌های سنجش سیار، از محیط کار و محل طبخ غذا در این مرز ۲ هزار و ۷۸۸ مورد سنجش انجام و ۴ هزار و ۱۹۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی کشف و معدوم شده است.

خوان‌زاده با بیان اینکه تا روز گذشته برای ۱۶۲ زن باردار در مرز شلمچه مراقبت مامایی انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای ۳۴۶ نفر نیز مکمل‌های دارویی توزیع و در این زمینه برای ۱۰۲ نفر نیز تست‌های تشخیصی آزمایشگاهی انجام شده است.

وی با اشاره به مراقبت از دو مادر باردار پرخطر نیز تصریح کرد: خوشبختانه تا امروز هیچ مادر بارداری نیاز اعزام به بیمارستان نداشته است و برای ۱۹ نفر نیز خدمات دندانپزشکی انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: در آموزش همگانی نیز همکاران بهداشت مستقر در پایانه مرزی به ۲۲ هزار و ۲۲۰ نفر به صورت چهره به چهره آموزش‌های بهداشتی ارائه داده‌اند. ۱۳ هزار و ۱۲۹ مورد رسانه آموزشی چاپی اعم از پمفلت، بروشور و پوستر هم بین زائران توزیع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار