مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

قیمت کود تغییر نکرده است/ شورای قیمت گذاری مرجع تعیین نرخ گندم است

زنجان _ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه قیمت کود تغییر نکرده است،گفت:تعیین قیمت تضمینی برای هر محصول به عهده دولت نیست بلکه به عهده شورایی به نام شورای قیمت گذاری محصولات می باشد.
کد خبر: ۹۵۳۶۸۵۲
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

قیمت کود تغییر نکرده است/ شورای قیمت گذاری مرجع تعیین نرخ گندم است

سعید ناصر‌وفایی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با بیان اینکه کشاورزان برای دریافت بذر گواهی شده می‌توانند به شرکت‌های تولید بذر استان مراجعه کنند، اظهار داشت: کشاورزان نیز می‌توانند به مراکز خدمات محل خود مراجعه و آدرس محل توزیع بذر را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: اسامی و شماره تلفن شرکت‌های تولید بذر و عوامل مجاز توزیع بذر در مرکز خدمات محل، جهت دسترسی آسان خریداران بذر وجود دارد.

وفایی با بیان اینکه قیمت بذر گواهی شده را وزارت جهاد کشاورزی برای کل کشور ابلاغ می‌کند، گفت: تاکنون قیمتی اعلام نشده است و استان‌ها و شرکت‌های تولید بذر نیز همچون کشاورزان منتظر اعلام قیمت‌ها هستند.

این مسئول با اشاره کود‌های یارانه‌ای عنوان کرد: کود‌ها یارانه‌ای است و مسئولیت تامین کود بر عهده شرکت خدمات حمایتی است و در حال حاضر خرید کود از مبادی توسط کارگزاری‌های کود شروع شده است که به محض وصول به انبار‌های عاملیت‌های کودی، کار توزیع کود‌ها برای کشت پاییزه گندم و جو و کلزا شروع خواهد شد و کشاورزان برای تهیه کود به مراکز جهاد کشاورزی محل خود مراجعه کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه قیمت کود‌ها همانند سال گذشته است و تغییری نکرده است، افزود، نحوه پرداخت قیمت کود بصورت نقدی به عاملیت‌های توزیع کود می‌باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه تعیین قیمت تضمینی برای هر محصول به عهده دولت نیست بلکه به عهده شورایی به نام شورای قیمت گذاری محصولات می‌باشد که به محض تعیین قیمت ابلاغ خواهد شد، خاطرنشان کرد: این شورا هفته گذشته تشکیل، ولی به علت عدم توافق برخی اعضای شورا با نمایندگان تولید کنندگان بر سر قیمت محصولات بخصوص گندم توافقی حاصل نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار