خبرهای داغ:

تخلیه و جابجایی کالا‌ها از بنادر خوزستان تسریع شده است

استاندار خوزستان بر لزوم اتصال خطوط جاده‌ای استان به بزرگراه‌های اصلی کشور تاکید کرد و گفت: تخلیه و جابجایی کالا‌ها از بنادر استان نسبت به گذشته تسریع شده و همواره شتاب بخشی در این حوزه باید ادامه یابد.
کد خبر: ۹۵۳۶۵۵۳
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲

علی اکبر حسینی محراب روز سه‌شنبه در جریان افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۶ پروژه سرمایه‌گذاری در بنادر خوزستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد اظهارکرد: مکانیزه شدن تخلیه غلات کشتی‌ها یک‌ قدم رو به رشد در بنادر است و سرعت حمل کالا را افزایش می‌دهد.

وی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در بنادر استان به ویژه بندر امام (ره) صورت گرفته و شاهد سرمایه‌گذاری های زیادی توسط بخش خصوصی هستیم.

استاندار خوزستان گفت: تعداد قابل توجهی از پروژه‌های افتتاح شده در حوزه زیرساختی با هدف تسهیل تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر زمینه اتصال هرچه بیشتر بزرگراه های کشور به استان را فراهم شود، جابجایی کالاهای اساسی از استان با سرعت و ظرفیت بیشتری همراه خواهد شد.

بندر امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر استراتژیک کشور در امر صادرات و واردات کالاهای اساسی است. پارسال حدود ۴۳ میلیون تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تن آن کالای اساسی بود. این منطقه ویژه تامین کننده بیش از ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار