خبرهای داغ:
عبداللهی:

ملایر یکی از قطب‌های عمده انگور در کشور است

همدان-مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پردیس کیان ملایر گفت: ملایر با سطح زیر کشت انگور قطعاً یکی از قطب‌های عمده انگور در کشور است.
کد خبر: ۹۵۳۶۳۵۷
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عباس عبداللهی  در حاشیه کلنگ زنی پالایشگاه انگور ملایر ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: ملایر با سطح زیر کشت انگور قطعاً یکی از قطب‌های عمده انگور در کشور است.

وی افزود: در حال حاضر از این میزان ۵۵ درصد سهم کارخانجات کشمش ۱۰ درصد تازه خوری، ۲ درصد آبغوره سنتی و بقیه شیره انگور تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پردیس کیان ملایر با بیان اینکه ظرفیت و جایگاهی به مراتب بیش از این در زیر عنوان شهر جهانی انگور، کارشناسان اعتقاد دارند، عنوان کرد: هنوز ارزش افزوده حداکثری و رسیدن به پتانسیل بالای فنی صنعتی و اقتصادی حاصل نشده است و حتی در صنعت کشمش نیز به توانمندی رقابت در عرصه جهانی و ورود به بازارهای اروپایی راه بسیاری داریم.

وی ادامه داد: پالایشگاه انگور با هدف مرحله‌بندی شده در دو فاز به دنبال ایجاد ارزش افزوده حداکثری در انگور شهرستان است تا با ایجاد زنجیره تولید در صنعت انگور به هدف نهایی که پتانسیل تولیدی و اقتصادی است، برسد.

عبداللهی تصریح کرد: شرکت کشت و صنعت پردیس کیان ملایر با هدف توسعه صنایع تبدیلی فرآوری برندسازی و ایجاد صنعت بالادستی در کشمش تولیدی شهرستان ملایر ایجاد شده و الگوسازی کشت، داشت و برداشت و مدیریت محصول و توسعه روش‌های نوین باغداری در راستای سیاست جهاد کشاورزی است.

وی افزود: سرفصل‌ها و راهکارهای مد نظر این شرکت روش‌های تحقیق و توسعه با جذب هیئت علمی در رشته‌های وابسته به انگور، ایجاد آزمایشگاه صنایع غذایی با تمرکز بر محصول انگور، ایجاد خطوط پیشرفته در صنایع تبدیلی با ارزش افزوده حداکثری و برندسازی تا صادرات به کشورهای پیشرفته، ایجاد شرکت دانش بنیان زمینه سازی امنیت و ایمنی غذا و اصلاح نظام کشت و تغییر الگوی کشت است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پردیس کیان ملایر با اشاره به فعالیت‌ها و خطوط تولید پالایشگاه انگور گفت: زنجیره تولید انگور از صنعت بالا سری کشمش بسته‌بندی و برندسازی،سرکه و مشتقات آن شیره انگور پوره انگور کنستانتره انگور آب انگور از کنستانتره روغن هسته انگور فرنچ فرایز و سردخانه کردن است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار