فعالیت 17 موکب اردبیل در عراق/ زائران شمالغرب به مرز تمرچین مراجعه کنند

دبیر ستاد اربعین استان اردبیل به ازدحام مرز مهران اشاره کرد و گفت: زائران اربعین استان‌های شمالغرب برای تسهیل در امور به مرزهای تمرچین و خسروی مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۵۳۶۲۲۴
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

فعالیت 17 موکب اردبیل در عراق/ زائران شمالغرب به مرز تمرچین مراجعه کنند

علی محبوبی‌پور در گفتگو با خبرگزاری بسیج، به تشریح فعالیت‌های ستاد اربعین در استان اردبیل پرداخت و گفت: بعد از پایان پیاده‌روی اربعین سال گذشته، جلسات آسیب‌شناسی ادامه داشت و طی نشست‌هایی که با حضور اعضای ستاد به‌صورت ماهانه برگزار شد، آسیب‌های نقاط ضعف سال گذشته احصاء شد تا در سال‌های پیشرو بتوانیم خدمات بهتری به زائران اربعین سیدالشهداء (ع) ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه کار و خدمت به زائران اربعین، کار برای‌خدا است، گفت: همه اعضای ستاد و خادمین امام حسین (ع) با جان‌ودل تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات را برای زائران اربعین ارائه کنند.

 محبوبی‌پور به تاریخچه تشکیل ستاد اربعین در کشور و استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از سال 90 که مردم ولایی و عاشورایی ایران اسلامی با همایش پیاده‌روی اربعین آشنا شدند روزبه‌روز بر سیل مشتاقان زیارت اربعین افزوده شده به‌طوری در سال‌های اخیر خدمت‌رسانی به زائران حسینی به دلیل حجم زیاد تقاضا با کندی مواجهه شده است.

وی به ساختار ستاد اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: بعد از سال 94 ستاد اربعین باتوجه‌به حجم و گستردگی فعالیت‌ها و مردمی‌تر شدن امورات، پایبندی، دوام و قوام بیشتر با تصویب هیئت دولت از حج و زیارت خارج و به وزارت کشور منتقل شد.

دبیر ستاد اربعین استان اردبیل به ساختار ستاد اربعین اشاره کرد و گفت: از سال 94 تا کنون ستاد اربعین با تشکیل 20 کمیته ازجمله کمیته‌های امنیتی، انتظامی، فرهنگی، زیرساختی، اسکان و خدمات به فعالیت‌های خود به‌صورت منسجم ادامه داد.

وی گفت: هم اکنون ستاد اربعین استان اردبیل با ادغام برخی کمیته‌ها با 17 کمیته در حال فعالیت است.

 محبوبی‌پور به تعداد موکب‌های استان اردبیل ویژه اربعین اشاره کرد و گفت: هم اکنون 17 موکب دارای شناسنامه در استان اردبیل فعال هستند، گفت: از این تعداد 11 موکب در کربلا به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: سایر موکب‌های استان اردبیل در مسیرهای نجف، بلد، بصره و سید محمد مستقر هستند.

دبیر ستاد اربعین استا اردبیل به موکب‌های ارتش، مرزبانی و سپاه و بسیج اشاره کرد و گفت: این موکب‌ها در مرزهای کشور در نقاط مهران و تمرچین مستقر هستند تا به زائران حسینی هنگام ورود و خروج از مرزها خدمت‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود زائران حسینی استان‌های شمال غرب از سمت مرز تمرچین به کربلا اعزام شوند، گفت: در این صورت اجتماعات برای ورود به عراق کاهش‌یافته و زائرین در حداقل‌ترین زمان ممکن به مقصد خواهند رسید.

محبوبی‌پور به امنیت مرزها و داخل کشور عراق اشاره کرد و گفت: حشت‌الشعبی و شیعیان عراق عهده‌دار تأمین امنیت زائران اربعین حسینی شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مرزهای ایران و عراق اشاره کرد و گفت: امسال با عنایت خداوند متعال از امروز مرزهای مهران و شلمچه قفل شده و  اجتماع زائران حسینی در این دونقطه مرزی فراتر از تکمیل است و این امر منجر به کاهش خدمات به زائران حسینی شده است.

دبیر ستاد اربعین استان اردبیل از زائران اربعین خواست جهت سهولت فرایند عبور از مرز به سمت سایر مرزها از جمله تمرچین و خسروی اعزام شوند

وی در پایان سخنان خود به ابعاد اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین معنوی است و با عشق و علاقه کار می‌کند.

 محبوبی‌پور به بُعد سیاسی و اجتماعی اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین تجسم وحدت، ایثار و گذشت شیعیان است و در بُعد بین‌الملل نیز جهان را در بُهت و حیرت می‌برد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار