مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی:

افتتاح دهها طرح همزمان با هفته دولت با اعتباری ۲۶۸ میلیارد تومان/ واگذاری ۷۰۰ سامانه خورشیدی با همکاری بسیج سازندگی

تبریز- مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی از افتتاح دهها طرح همزمان با هفته دولت با اعتباری ۲۶۸ میلیارد تومان در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۶۰۸۲
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اکبر فرج نیا در سلسه نشست های رسانه ای با عنوان «به سوی قله» به مناسبت هفته دولت در خانه فرهنگ تبریز، افزود: شرکت توزیع برق استان برای تامین برق مشترکین طی دوسال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی اضافه کرد: عمده طرح حای مورد افتتاح در هفاه دولت امسال در مناطق محروم و روستایی با هدف محرومیت زدایی خواهد بود که از آن جمله می توان به روستاهایی در میانه، هوراند و خداافرین اشاره کرد.
فرج نیا ادامه داد: از دیگر اقدامات توجه به قشر  محروم تحویل ۱۳۰ دستگاه سامانه خورشیدی به عشایر برای مصارف خود و همچنین خرید برق از آن ها برای تامین برق شبکه است.

وی همچنین از واگذاری و نصب ۷۰۰ دستگاه سامانه خورشیدی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با همکاری بسیج سازندگی سپاه عاشورا خبر داد و گفت: تاکنون یکصد دستگاه از این سامانه در مناطق مختلف استان نصب و راه اندازی شده است.

فرج نیا هدف از واگذاری این سامانه ها را به مددجویان کمک به توانمندی آن ها با خرید برق عنوان و بیان کرد: ضمن تامین برق خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی، برق تولید شده آن ها نیز برای شبکه از آن ها خریداری می شود که به نوعی موجب اشتغال آن ها نیز می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بالای ۹۸ درصد از مردم در اقصا نقاط کشور از نعمت برق برخوردارند و این رقم در دنیا بی نظیر است، افزود: برخورداری مردم استان نیز در کشور ۹۹/۱ درصد است و هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار  بدون برق نیست.
ظرفیت نیروگاهی در منطقه بین سه کشور است

فرج نیا اظهار کرد: از نظر خودکفایی صنعت برق نیز در منطقه مثال زدنی است و بخش های تولید و توزیع متکی به تولیدات داخل است.

وی تعداد تعداد مشترکین استان را نزدیک دو ملیبون خانوار مشترک اعلام و بیان کرد: دوهزار و ۴۰ مگا وات ظرفیت منصوبه منطقه در استان بوده و در منطقه پنج هزار و ۲۴۸ مکاوات است که برای مصرف دوهزار ۴۰مگا وات رشد مصرف بدر سال ۱۴۰۱ در استان نزدیک ۱۱درصد است و در کشور شش و نیم درصد است.

فرج نیا اضافه کرد: با توجه به رابطه مصرف و رشد در مقایسه با ارقام جهانی عدد بزرگی است و معمولا در دنیا این مصرف یک یا دو درصد است و عمدتا بیشترین مصرف در حوزه غیر مولد که بین ۳۰تا ۴۰ درصد و مربوط به دستگاه های سرمایشی است و بخشی از آن ار روی ناچاری و بخشی نیز در راستای تغییر فرهنگ و سبک زندگی است.
وی ادامه اد: سهم بارهای سرمایشی قابل توجه است و ۷۳هزاز مگاوات در کشور بوده است و ۲۰ هزار مگا وات در خصوص سیستم های سرمایشی بوده که نزدیک مصرف چهار برابر نیروگاه ها بوده است.

فرج نیا به مدیریت مصرف و پاسخگویی بار که در دنیا به عنوان برنامه «دی آر» از آن یاد می شود و در آن نرخ ها شناور  و در اوج مصرف بالاتر است، اشاره و اظهارداشت: در برخی بخش ها برنامه های تشویقی داشتیم از جمله در حوزه صنعت و کشاورزی و خانگی این اتفاق افتاد که به آن در دنیا خرید خاموشی گفته می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی افزود: حوزه صنعت چندین سال است این برنامه وجود دارد با هماهنگی وزارت صمت از شروع پیک از اول خرداد هفته ای یک روز تعطیل و در در قبال آن پاداش دریافت می کنند.

فرج نیا اضافه کرد: در خصوصچاه های کشاورزی نیز روزی پنج ساعت اگ مصرف نکنند در قبال آن باقی ساعت آن رایگان خواهد بود و در حوزه مصرف خانگی نیز پاداش هایی تعلق گرفت اگر برای هر کیلووات صرفه جویی دو‌هزار  تومان پاداش می گیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار