مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج آشتیان

«پیاده‌روی اربعین» بزرگترین رزمایش استکبارستیزی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج آشتیان گردهمایی عظیم اربعین را نماد وحدت مسلمانان دانست و گفت: «پیاده‌روی اربعین» بزرگترین رزمایش استکبارستیزی است.
کد خبر: ۹۵۳۶۰۵۰
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶

حجت‌الاسلام علی باقری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج آشتیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آشتیان «پیاده روی اربعین» را نمایشی از عشق به ولایت و مکتب حسینی دانست و گفت: حادثه کربلا در عاشورا آغاز شد و در اربعین به کمال رسید در واقع اربعین محل تجلی تبیین نهضت حسینی است.

وی به یکی از مؤلفه‌های سیاسی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: یکی از مؤلفه‌های این گردهمایی عظیم، بُعد استکبار ستیزی و دشمن ستیزی آن است. شیعیان با حضور در پیاده‌روی اربعین، از یک سو موجودیت خود را در ابعاد متفاوت به جهانیان اعلام می‌دارند و از سوی دیگر، حضور خود زائران در این مراسم، موجب تأثیرپذیری و تأثیرگذاری متقابل آنان می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج آشتیان تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین در واقع مانور حفظ آمادگی، دفاعی و حتی تهاجمی است آن هم برای زمانی که دستور امام زمان برای مقابله تمام عیار با ظلم و استکبار صادر شود.

حجت‌الاسلام باقری یکی از برجسته‌ترین دستاوردها و ارزش‌های حماسه اربعین امام حسین (ع) را تمرین عملی انفاق و بخشش دانست و گفت: آیات بسیاری از قرآن کریم، احادیث و روایات متعددی، انفاق و بخشش را بسیار ستوده‌اند. امروزه در شرایطی که همه مردم دنیا در زندگی مادی خویش به دنبال کسب درآمد و اندوخته مادی بیشتر هستند، شیعیان در مسیر پیاده‌روی اربعین بدون هیچ چشم داشتی در حال تمرین و به نمایش گذاشتن بخشش و انفاق هستند.

وی با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین یکی از مصادیق بزرگ جهاد تبیین است، افزود: پیاده‌روی اربعین در مقیاس جهانی یک رویداد جریان ساز بین المللی است که مانند مغناطیس و جاذبه، ملت‌ها را از هر دین و آیینی جذب می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار