خبرهای داغ:
آیت‌الله شعبانی موثقی خبر داد

فعالیت ۱۲۰ موکب در استان همدان / دولت میزان بهره‌مندی از نخبگان را جدی‌تر بگیرد

همدان-امام جمعه همدان گفت: در آستانه اربعین افزون بر ۱۲۰ موکب در استان همدان فعال هستند که این نشان دهنده اهمیت مردم به مسأله اربعین است.
کد خبر: ۹۵۳۵۷۲۲
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

فعالیت ۱۲۰ موکب در استان همدان / میزان بهره‌مندی از نخبگان را جدی‌تر بگیرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های سیاسی- عبادی نماز جمعه شهر همدان، ضمن دعوت و سفارش به تقوای الهی، با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد و نام امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: دو سال از دوران مسئولیت دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی گذشت و تلاش و مجاهدت‌های شبانه‌روزی دولت در عرصه‌های مختلف قابل تقدیر است که می‌توان به مردمی بودن، سفرهای استانی ریاست جمهوری، رشد اقتصادی ۴ درصدی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، افزایش سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف صنعت، کاهش رشد نقدینگی، رشد چشمگیر صادرات، تسهیل صدور مجوز کسب و کار، تقویت نظام مالیاتی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگی توسط دولت اجرا شد و در بحث تنش‌های آبی زحمات فراوانی کشیدند، افزود: افزون بر یک هزار میلیارد تومان برای انتقال آب در استان همدان هزینه شد که در اسرع وقت این طرح باید به بهره‌برداری برسد که امیدواریم با وعده‌های داده شده به صورت کامل انجام شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در مسأله مسکن توجه ویژه دولت از موارد قابل تحسین بوده اما نیازمند این است که بیشتر عملیاتی شود و در استان همدان نیز مشکلاتی در زمینه مسکن وجود داشت که تا حدی حل شده است، گفت: البته با مراقبت از باغات و زمین‌های کشاورزی باید در این زمینه بیشتر تدبیر شود

وی افزود: ۶۰۰ قطعه زمین در شهر نهاوند برای کسانی که بیشتر از سه فرزند دارند، آماده شده و کسانی که از لحاظ قانون جمعیت دارای شرایط هستند، می‌توانند به ادارات مربوطه مراجعه کنند و زمین‌های ۲۰۰ متری آماده شده در این شهرستان و شهرهای اطراف را به صورت رایگان تحویل بگیرند.

شعبانی موثقی با بیان اینکه طراحی‌های جنگی اقتصادی دشمن بر این بود که فروش نفت ایران به صفر برسد اما با وجود اعمال تحریم‌ها، امضاء نشدن برجام، افزایش فروش نفت و گاز را داشته‌ایم و امروزه افزون بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت فروخته می‌شود، ادامه داد: گسترش ارتباطات بین‌المللی و منطقه‌ای مانند حل مشکل با عربستان و عضویت در سازمان شانگهای از دیگر نقاط قوت دولت سیزدهم است.

وی بیان کرد: یک سازمان در سال ۲۰۰۱ بین بعضی از کشورها مانند برزیل، هندوستان، چین، روسیه و آفریقای‌جنوبی به عنوان یک ائتلاف اقتصادی بین قدرت‌های غیرغربی شکل گرفت که رقیب جدی اقتصادی برای آمریکا و کشورهای غربی است؛ عضویت کشور در بریکس ثمرات فراوانی می‌تواند داشته باشد که نشان‌دهنده شکل‌گیری یک نظم جدید تمدنی است.

امام جمعه همدان خنثی کردن تحریم‌ها، ایجاد زمینه برای حذف دلار، تسهیل تبادلات بین‌المللی کشور و آماده‌سازی مقدمات تحولات اقتصادی در کشور را از مزایای عضویت ایران در بریکس برشمرد و تصریح کرد: تعامل و همکاری با مجلس در این موفقیت‌ها تاثیرگذار بوده و در هفته دولت در استان همدان افزون بر یک هزار پروژه افتتاح می‌شود و دولت در عرصه‌های کلان اقتصادی پرتلاش بوده و تلاش‌های شبانه‌روزی داشته است.

وی با بیان اینکه دولت باید برای حفظ ارزش پول ملی، جلوگیری از نوسانات قیمت‌ها، کنترل اجاره‌بها، کنترل بورس و مشکلات معیشتی و روزمره نظارت و برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشد، اضافه کرد: بدهی‌های سنگینی که از دوران گذشته باقیمانده بود، اکنون با فروش نفت و وارد کردن ارز در حال تسویه است و این‌ها حرکات مبارکی است و ثمرات اقتصادی خواهد داشت، اما مردم انتظار دارند که مشکلات معیشتی حل شود.

شعبانی‌موثقی افزود: دولت میزان بهره‌مندی از نخبگان را جدی‌تر بگیرد، نباید با مرزبندی‌های کاذب کشور را از فکر و اندیشه نخبگان محروم کرد و جوانان نخبه‌ای در کشور هستند که می‌توانند در مسأله مدیریت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمک کنند.

وی با بیان اینکه گاهی بعضی انتقادات با بیان تلخ نسبت به وزیر علوم مطرح می‌شود که او این انتقادات را به دل نگرفته و قدردان زحمات جامعه علمی خود هستیم.

امام جمعه همدان گفت: در آستانه اربعین افزون بر ۱۲۰ موکب در استان همدان فعال هستند که این نشان دهنده اهمیت مردم به مسأله اربعین است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار