برگزاری یادواره شهدای ورزشکار و تجلیل از قهرمانان شهرستان ری

یادواره شهدای ورزشکار شهرستان ری با همکاری سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و اداره ورزش و جوانان شهرستان در سالن شهید جنگروی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۵۰۶۹
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار، اظهار داشت: در اسلام هرچند به فراگیری ورزش های خاصی مانند تیراندازی و اسب سواری توصیه شده است، اما در عین حال بر انجام همه انواع ورزش ها تاکید شده است.

قاضی عسکر سلامتی و امنیت را دو نعمت بزرگ برای مردم دانست و گفت: ورزشکاران دو ویژگی هم دارند اول سلامتی جسم و جان خودشان و دوم افتخار آفرینی برای کشور و مردم است بعد از انقلاب نیز ورزشکاران در سنگر های مختلف و فراوانی برای کشور افتخار آفریدند.

وی با اشاره به ابعاد معنوی ورزش در کشورمان، خاطرنشان کرد: در ورزش های پهلوانی که خاستگاه آن ایران است، علاوه بر بعد جسمانی، بر معنویت و کمک به نیازمندان توجه شده است و مرشد ورزش زورخانه ای هم در این مراسم   ذکر اهل بیت و اشعار حماسی و دینی  را در اجرای برنامه به نمنایش گذاشت که نشان از بعد معنوی و دینی این ورزش در ایران اسلامی دارد.

قاضی عسکر ورزشکاران ایران را افرادی متواضع ، نوع دوست و متدین دانست که اغلب آنها مدالهای رقابت های بزرگ و جهانی خود را به مردم و مقام معظم رهبری هدیه کرده اند که ایشان هم این مدالها را به خود آنها تقدیم کرده اند و برخی از آنها هم دوستدار اهل بیت هستند و مدالهای با ارزش خود را به موزه آستان مقدس امام رضا (ع) هدیه کرده اند. وی با گرامیداشت یاد شهدا ی ورزشکار اظهار داشت: آنان علاوه بر پرورش جسم، به بعد نفسانی خود نیز پرداختند و در راه دفاع از آرمان ها و دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب و اسلام جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

 در این مراسم  سرهنگ قنبری فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) ، حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید شهرستان ری، دکتر شنگی شهردار منطقه20، یوسف نژاد رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان  و جمعی از مسئولان و ورزشکاران و مدال آوران  حضور داشتند. در حاشیه این مراسم جوانان ورزشکار   حرکات نمایشی ورزشی اجرا کردند.

در پایان این مراسم از   خانواده پنج شهید ورزشکار و  خانواده جانبازان و ورزشکاران مدال آور  جهانی تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار