خبرهای داغ:
قاسمی‌فرزاد:

طلایه‌داران و میراث‌داران شهدا باید در مسیر آنان استوار بایستند

همدان-استاندار همدان با اشاره به ولایت‌مداری مثال زدنی شهدا، تاکید کرد: طلایه‌داران و میراث‌داران شهدا در مسیر آنان از جمله پیروی از ولایت باید استوار و محکم بایستند.
کد خبر: ۹۵۳۵۰۵۷
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در یادواره ۱۳۰۹ شهید نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: در شرایطی که مستکبران نقشه‌های شوم برای تجزیه میهن اسلامی ما کشیده بودند رزمندگانی نظیر شهید دودانگه از جان و مال خود برای دفاع از کشور گذشتند.

وی با بیان اینکه دشمنان از ارزش‌های این ملت بی خبر بودند، افزود: صدها هزار رزمنده در مدت کوتاهی پس از تجاوز دشمن بعثی به میهن اسلامی با هدف دفاع از ارزش‌ها، دین، غیرت و شرف ایرانی راهی جبهه نبرد شده و در این مسیر از جان مایه گذاشتند که باید این ارزش‌ها را پاس داشت.

استاندار همدان با تشریح شرایط کشور در اوایل انقلاب، اضافه کرد: دشمنان بر این باور بودند که با توجه به نوپا بودن انقلاب اسلامی، فرار بسیاری از فرماندهان ارتش رژیم ستم شاهی و زندانی شدن شماری از آنها، این ارتش متزلزل شده و توان مقابله را ندارد در حالی که توان رزمی این نیرو که دلبسته انقلاب اسلامی شد، در کنار ورود و همراهی مردم در کنار ارتش موجب زمین‌گیر شدن دشمن شد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه توطئه‌های دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون تداوم داشته است، ادامه داد: توطئه دشمنان علیه این ملت از اولین روزهای پیروزی انقلاب شروع شد و آنان دنبال اقدام تجزیه طلبانه در مناطق مختلف کشور بودند که پس از بی نتیجه ماندن این تلاش‌ها آنان جنگ نظامی را به کشورمان تحمیل کردند.

وی با اشاره به همراهی جانانه مردم با ارتش و سپاه برای مقابله با دشمن بعثی در دوران هشت سال دفاع مقدس،افزود: نیروهای مسلح متشکل از ارتش و سپاه در کنار نیروهای مردمی و بسیج دوشادوش هم در برابر رژیم بعثی ایستادند و قهرمانانه از ارزش‌ها و کیان اسلامی دفاع کردند.

استاندار همدان با اشاره به ولایت‌مداری مثال زدنی شهدا، تاکید کرد: طلایه‌داران و میراث‌داران شهدا در مسیر آنان از جمله پیروی از ولایت باید استوار و محکم بایستند.

*روایت نحوه شهادت سرلشکر دودانگه از زبان همرزم او

همرزم شهید سرلشکر قهرمان دودانگه نیز در این مراسم به بیان خاطراتی از این شهید پرداخت و یادآور شد: شهید دودانگه در عملیات های مختلف که در دوران دفاع مقدس به او محول می شد رشادت زیادی از خود به نمایش می گذاشت و به رزمندگان انرژی و روحیه می بخشید.

عباس عباسیان همدانی گفت: سال ۵۸ گروهک های ضدانقلاب در کردستان اقداماتی مخرب انجام می دادند بنابراین ماموریتی به گردان تانک در تیپ ۳۱۶ زرهی همدان به فرماندهی شهید دودانگه داده شد تا با دشمن در این منطقه مقابله کند.

وی افزود: با توجه به نبود مسیر دسترسی به سنندج، نیروها از کرمانشاه به این منطقه عزیمت کرده که در کامیاران افرادی مسیر را به روی نیروهای ما بستند.

این جانباز دفاع مقدس ادامه داد: با حضور شهید چمران و دستور تیمسار فلاح، مقر شد همان شب نیروها به سمت لشکر ۲۸ کردستان حرکت کنند که نیمه شب این ماموریت صورت گرفت و بامداد نیروها به این محل رسیدند سپس به طرف پادگان سقز حرکت کردند.

وی گفت: تنها یک مسیر دسترسی به سمت شهر سقز وجود داشت که ضد انقلاب آن را با قرار دادن تیر آهن مسدود کرده بود.

عباسیان همدانی افزود: شهید دودانگه به یکی از تانک‌ها دستور بازگشایی مسیر داد که با نزدیک شدن تانک به نقطه مسدود، این تانک مورد حمله سلاح سبک و سنگین گروهک های منافق قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از عقب نشینی تاکتیکی و حرکت دوباره به سمت جلو، حمله ضد انقلاب مجدد آغاز شد و قهرمان دودانگه که بالای تانک قرار داشت هدف گلوله قرار گرفت و شهید شد.

همرزم شهید دودانگه گفت: نظامیان در ادامه با همراهی نیروهای مردمی وارد شهر سقز سپس پادگان این شهر که در آستاته سقوط بود شدند و در مسیر سلاح های به جا مانده از گروهک های ضدانقلاب نیز ضبط شد.

وی ادامه داد: پیکر شهید قهرمان دودانگه به بیمارستان سقز منتقل و سپس با انجام مراسم ادای احترام با آمبولانس به همدان منتقل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار