خبرهای داغ:

قلع و قمع 131 مورد ازساخت و ساز‌هاي غيرمجاز در اراضي کشاورزي شبستر

تبریز- سرپرست مديريت جهاد کشاورزي شبستر گفت: در راستاي اجراي تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربري اراضي کشاورزي، 131 بناي غيرمجاز در اراضي کشاورزي منطقه قوم تپه صوفيان اين شهرستان تخريب شد.
کد خبر: ۹۵۳۵۰۱۲
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محرم آقائي در گفتگو با خبرنگاران با بيان اينکه  با اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربري اراضي زراعي و باغ ها، 27 هکتار از اراضي تغيير کاربري يافته غيرمجاز در منطقه قوم تپه صوفيان آزادسازي شد گفت: اين تخريبها با همکاري و حضور دستگاههاي مرتبط و نيروي انتظامي و با دستور دادستان عمومي و انقلاب شهرستان انجام شد.

وي با بيان اينکه جهاد کشاورزي متولي تامين امنيت غذايي مردم است که در قانون حفظ کاربري اراضي بر آن تاکيد و جهاد کشاورزي مجري آن است، گفت: به منظور اجراي قانون با هرگونه ساخت و ساز‌هاي غيرمجاز در خارج از حريم شهر‌ها و طرح‌هاي هادي روستايي برخورد قاطع مي‌شود.

آقايي با تاکيد بر اينکه همشهريان مراقب باشند که در دام زمين‌خواران و سودجويان نيفتند، خاطرنشان کرد: هرگونه تخلف و تغييرکاربري‌هاي غيرمجاز را در اين زمينه مي‌توانند از طريق تلفن گوياي ۱۳۱ و تماس با مديريت‌هاي جهادکشاورزي شهرستان‌ گزارش دهند .

وي با بيان اينکه با جديت با پديده زمين‌خواري و همچنين تغيير کاربري اراضي کشاورزي و باغات برخورد خواهد شد و اين رويه ادامه خواهد داشت با هشدار به احداث کنندگان بنا در اراضي کشاورزي، به مردم توصيه کرد از خريد ملکهاي بدون مجوزکه در اراضي زراعي وباغي هستند و توسط سودجويان ارزش‌گذاري کاذب مي‌شود خودداري کرده و در دام کلاهبرداران قرار نگيرند.

سرپرست مديريت جهاد کشاورزي شهرستان شبستر با بيان اينکه هرگونه تغيير کاربري اراضي کشاورزي و ملي براي ساخت و ساز بدون اخذ مجوزهاي قانوني ممنوع است به کشاورزان توصيه کرد قبل از هرگونه تصميم گيري در خصوص ساخت وساز در اراضي کشاورزي و باغات با کارشناسان امور اراضي شهرستان و مراکز مستقر در دهستان ها مشورت کنند.

وي توصيه اي هم به دلالان زمينهاي کشاورزي کرد و گفت: قانون فصل الخطاب کار ماست و با هرگونه تغيير کاربري مطابق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضي کشاورزي برخورد صورت گرفته و مقابله با سودجويان ادامه دارد.

 

ارسال نظرات