خبرهای داغ:
معاون وزیر ارشاد خبر داد:

شیوه نامه اختصاص یک درصد هزینه شرکت‌های دولتی به بخش فرهنگ تصویب شده است

معاون وزیر ارشاد با اشاره به الزام قانونی هزینه‌کرد یک درصد از منابع مالی شرکت‌های دولتی در حوزه‌های فرهنگی مطابق تبصره‌ای از قانون بودجه ۱۴۰۲ گفت: مکاتبات و تصویب شیوه‌نامه و آیین‌نامه این کار تمام شده و به زودی عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۴۹۰۱
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳

سید محمد هاشمی  اظهار کرد: شرکت‌های دولتی مکلف شده‌اند که یک درصد از منابع مالی خود را صرف هزینه‌های فرهنگی و اقدامات این حوزه کنند که ساز و کار آن در آیین‌نامه مصوبه هیات وزیران ذکر شده است.

 

وی با بیان این که کارگروه این قانون نیز تشکیل شده است گفت: این اتفاق یک تکلیف قانونی است که اگر به سرانجام برسد تحولی در حوزه فرهنگی، تولیدات فرهنگی و رویدادها ایجاد خواهد شد.

 

تشکیل قرارگاه شهید آوینی

 

وی در ادامه به تشکیل قرارگاه ملی شهید آوینی در ادارات کل ارشاد سراسر کشور اشاره کرد و گفت: از همه استان‌ها درخواست کردیم مدیران کل با همکاری نهادهای فرهنگی همسو که نقاط اشتراک عملیاتی دارند قرارگاه فرهنگی که نام ملی آن "قرارگاه شهید آوینی" است را تشکیل دهند.

 

هاشمی یکی از اهداف شکل گیری این قرارگاه را حمایت از برنامه‌های استانی عنوان کرد.

 

وی در پایان در خصوص آخرین وضعیت موزه هنرهای معاصر اهواز که پس از واگذاری در سال ۹۴ به بخش خصوصی به متروکه تبدیل شده است گفت: جزییات این موضوع را باید از معاونت توسعه منابع وزارتخانه پیگیری کنم تا امکان اظهارنظر دقیق در این خصوص فراهم شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار