جایگاه مسجد در اسلام و در میان مسلمین یک جایگاه ویژه و راهبردی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چابهار گفت: روز جهانی مسجد فرصت خوبی برای درست اندیشیدن و درست گام برداشتن است.
کد خبر: ۹۵۳۴۸۸۴
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

حجت الاسلام خدامراد بامری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه چابهار در گفتگو با خبرنگار بسیج در چابهار به مناسبت روز جهانی مساجد گفت: با توجه به هتک حرمت و آتش سوزی صهیونیست به ساحت مقدس مسجدالاقصی این روز بعنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

بامری افزود: این نامگذاری از این جهت مهم است که در وهله نخست بتوانیم رسالتهای مسجد و کارکرد های معنوی آنرا بشناسیم و در برنامه ریزی های فرهنگی آن را بگنجانیم و در نگاه بعدی فضا را بگونه ای ایجاد کنیم که در اجرای برنامه ها به سمت وحدت جهان اسلام گام برداریم. بنابراین روز جهانی مسجد فرصت خوبی برای درست اندیشیدن و درست گام برداشتن است.

وی بیان داشت: جایگاه مسجد در اسلام و در میان مسلمین یک جایگاه ویژه و راهبردی است . مساجد از آن جهت اهمیت دارند که هم جایگاه عبادت است و مسلمین برای برگزاری مناسک و عبادتهای روزانه خودشان در آن جمع می شوند و هم مرکز اجتماع مسلمین است که می تواند با اجتماع و دورهمی برای اتفاقات سرنوشت ساز اسلام و مسلمین تصمیم گرفت.

بامری با اشاره به نقش مساجد در اصلاح سبک زندگی اظهار داشت: اصلاح سبک زندگی و ارتباط آن با مساجد باید بر اساس یک برنامه ریزی مدون انجام پذیرد. در گام نخست باید فضا را به گونه ای فراهم کردکه برنامه های خوبی در مسجد طراحی و اجرا شود و قابل استفاده برای همه خانواده ها و فرزندانشان باشد. طراحی برنامه های قوی مهمترین بن مایه جذب خانواده ها به مساجد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار