بیش از ۱۰۰۰نفر هنرمند سیستان و بلوچستانی به صندوق بیمه معرفی شدند‎

علیرضا شه بخش گفت: ‏صنایع‌دستی در اقتصاد هر جامعه‌ای می‌تواند نقش تأثیرگذاری داشته باشد، زیرا این بخش به طور مستقیم و غیرمستقیم برای ‏هزاران نفر اشتغال ایجاد کند.‎
کد خبر: ۹۵۳۴۸۰۲
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان،علیرضا شه‌بخش معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، با اشاره به شرایط بیمه‌شدن هنرمندان صنایع‌دستی، گفت: این افراد باید مجوز از ‏میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فنی و حرفه‌ای داشته باشند‎.

او ادامه داد: بیمه سالیانه باید هنرمند را توانمند ‏سازد تا بتواند خود کارگاهی را اداره کند و چندین هنرمند دیگر تحت حمایت و پوشش قرار دهد‎.

به گفته معاون صنایع‌دستی اداره ‏کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان؛ بیش از هزار نفر هنرمند در سطح استان به بیمه معرفی شده‌اند که ۵۰۰ نفر ‏آن‌ها در سال گذشته و ۵۰۰ نفر در سال جاری بوده‌ است‎.

او ادامه داد: هم اینک در عرصه صنایع دستی ۱۳ گروه شغلی در ۲۴ رشته مشغول به فعالیت است که بالاترین حجم را رشته رودوزی‌ها با زیرمجموعه (سکه دوزی، خامه دوزی، سوزن دوزی، پته دوزی، سیاه دوزی و... ) به خود اختصاص داده است.

شه‌بخش افزود: علاقمندان و فعالان در این حوزه ها پس از آموزش دوره‌های رایگان آموزشی که سالانه سه بار برگزار می‌شود مهارت‌های لازم را کسب کرده و پس از شرکت در آزمون موفق به اخذ گواهینامه‌های معتبر در عرصه کارگاه‌های انفرادی، گروهی، کارت صنعتگری، جواز تأسیس و... می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار