کارشناس فرهنگی تاکید کرد

گریه بر امام حسین (ع) فرصتی ناب برای تزکیه نفس

کارشناس فرهنگی گفت: اگر در طی این یک ماه محرم امر معروفی را انجام ندادید فقط شور حسینی را انجام دادید و شعور حسینی را درک نکرده اید.
کد خبر: ۹۵۳۴۳۱۴
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛ صابر حیدری کارشناس فرهنگی در روضه خانگی در شهر فرمهین با اشاره به فضیلت حضور در مجالس امام حسین(ع) گفت: حضور در این گونه مجالس محبوب خدا و رسول خدا و ائمه (ع) است، این مجالس محل نظر امام حسین (ع) است.
وی در ادامه به آثار معنوی گریه بر مصائب امام حسین (ع) پرداخت و افزود: امام حسین (ع) به اندازه ای در پیشگاه خداوند ارزش و مقام دارد که حتی گریه بر مصیبت های آن حضرت می تواند بسیاری از گره ها را باز کند و فرد از گناهان رهایی یابد.

گریه بر امام حسین(ع)فرصتی ناب برای تزکیه و اصلاح کردن نفس 
کارشناس فرهنگی تصریح کرد: گریه بر امام حسین (ع) فرصتی ناب برای تزکیه و اصلاح نفس انسان از گناه است، با اشک ریختن بر مصیبت های امام حسین (ع)، بسیاری از حجاب هایی که به واسطه گناهان کوچک و بزرگ در قلب انسان ایجاد شده، کنار زده می شود و زمینه برای دریافت هدایت الهی آماده تر می گردد.
حیدری با اشاره به خدمت در مجالس امام‌حسین (ع) گفت: مجلس امام‌حسین (ع) با مجالس دیگر فرق دارد، یکی از اموری که دارای ثواب و پاداش بی مانندی است، خدمت در برپایی مراسم عزای سید و سالار شهیدان عالم، حضرت سیدالشهدا(ع) است.
وی افزود: در جامعه امروزی باید مراقب باشیم دچار انحرافات سیاسی، اعتقادی، اخلاقی و انحراف فکری نشویم.
کارشناس فرهنگی با بیان این که چهار جریان سبب شهادت امام‌حسین (ع) شد، تصریح کرد: چهار جریان باعث شد که امام حسین(ع) توسط مسلمانان به شهادت برسد‌؛ اولین جریان، جریان انحراف سیاسی بود که همزمان با فوت پیامبر(ص) جریان انحراف سیاسی آغاز شد.
وی دومین جریان را جریان انحراف اعتقادی نام برد و افزود: مردم در زمان امام حسین (ع) به خدا و پیامبر(ص) اعتقاد داشتند و اعمال دینی را انجام می دادند اما دچار انحراف شدند و به خاطر همین انحراف اعتقادی، امام حسین (ع) قیام کرد.

ضرورت توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر 
حیدری با تاکید بر لزوم توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: اگر در این یک ماه محرم امر معروفی را انجام ندادید فقط شور حسینی را انجام دادید و شعور حسینی را درک نکرده اید.
این کارشناس فرهنگی با اشاره به نقش مهم حضرت زینب(س) در نهضت عاشورا بیان کرد: حضرت زینب (س) از روز یازدهم محرم سه نهضت را ایجاد کرد؛ اولین آن نهضت رسوایی بود. که با ابزار حکمت و موعظه به همه اعلام کرد این حکومت حکومتی است که نوه های پیامبر(ص) را به شهادت رسانده و این حکومت ظالم است.
وی در ادامه دومین نهضت را نهضت روشنگری و بیدارگری برشمرد و گفت: حضرت زینب (س) با اقتدار و ایستادگی نهضت شجاعت را ایجاد کرد.
حیدری در ادامه با تاکید بر بصیرت افزایی در خانواده و جامعه بیان کرد: ما هم باید هم در نهضت رسواگری شیاطین جهان و اغواگری آنها در فضای مجازی با دو سلاح تعداد و تکرار فعال باشیم و مردم را نسبت به نقشه های شوم آنها بیدار نماییم؛ امید و نترسیدن از نقشه های آنها را در جامعه با تبیین پمپاژ نماییم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار