خبرهای داغ:
مدیر فنی و طرح های عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس:

برای محور مرند- جلفا تاکنون 400 میلیارد تومان هزینه شده است

تبریز- مدیر فنی و طرح های عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: برای محور مرند جلفا تاکنون 400 میلیارد تومان هزینه شده و پیش بینی می شود با 100 میلیارد تومان نیز به سرانجام برسد.
کد خبر: ۹۵۳۳۷۳۸
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا یزدانی در جمع خبرنگاران افزود: طی توافق اداره راه 34 کیلومتر از مرند –جلفا جزو تعهدات سازمان منطقه ارس است و سال های گذشته 28 کیلومتر آن مورد بهره برداری قرار گرفته و برای شش کیلومتر مانده آن عملیات اجرایی در حال انجام است.

وی ادامه داد: طبق برنامه تلاش داریم سه کیلومتر از شش کیلومتر مانده تا پایان فصل کاری امسال و سه کیلومتر مانده نیز تا خرداد سال آینده به بهره برداری برسد.

یزدانی با بیان اینکه این قطعه صعب العبورترین قطعه مرند- جلفا  و در منطقه دره دیز قرار دارد، اضافه کرد: همچنین محدوده در منطقه حفاظت شده کیامکی است و رودخانه ای هم که وجود دارد رودخانه ای است که در حقیقت سیلاب های قابل توجهی دارد و موجب شده ابنیه فنی که پیش بینی شده حجم قابل توجهی عملیات را داشته باشد.

وی افزود: ین طرح نزدیک 20هزار متر مکعب بتن ریری دارد و دو پل خاص و یک گذرگاه حیات وحش دارد که موازات تونل کار خواهد شد تا حیوانات برای تردد از جاده مسیر ایمنی را داشته باشند.

برای محور مرند- جلفا تاکنون 400 میلیارد تومان هزینه شده است

یزدانی اظهار کرد: این گذرگاه حیات وحش اگر به بهره برداری برسد در سطح کشور نمونه است و حیات وحش از این مسیر که 70 متر طول دارد به صورت ایمن از آن عبور خواهند کرد چراکه حیوانات اگر در مسیری احساس ناامنی کنند از آن عبور نمی کنند برای عملیات اجرایی آن که در حال انجام است با حفاظت محیط زیست هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

وی گفت: علاوه بر این گذرگاه دو پل خاص نیز برای هدایت آب های رودخانه دره دیز در حال ساخت است و در طول مسیر نیز بالغ بر 20 پل کوچک خواهد بود تا آب ها به رودخانه هدایت شوند و چون طرح در وضعیتی است که خیلی پایین قرار دارد نزدیک 300هزار خاک برداری و  300 هزار خاک ریزی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار