در شهرستان فارسان برگزارشد؛

کارگاه آموزشی هنر زیست عفیفانه و پیشگیری از طلاق

کارشناس مسائل اجتماعی و خانواده با حضور در جمع خواهران بسیجی پایگاه مطهره سلام الله علیها، به بیان راهکارهای زیست عفیفانه و پیشگیری از طلاق در خانواده ها پرداخت.
کد خبر: ۹۵۳۳۵۶۴
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به همت جمعی از خواهران بسیجی پایگاه حضرت مطهره سلام الله علیها کارگاه آموزشی راهکارهای زیست عفیفانه و پیشگیری از طلاق در خانواده ها با حضور سرکار خانم حیدری کارشناس علوم قضایی در دادگاه خانواده و همچنین سرکار خانم حسینی کارشناس مسائل اجتماعی برگزار شد.

ابتدا بحث به صورت تعاملی بین مربی پایگاه و بسیجیان آغاز شده و در ادامه خانم حیدری راهکار هایی برای پیشگیری از وقوع پدیده ناخوشایند طلاق در خانواده ها ارائه داده و گفت:در جامعه امروز ما، سخن از طلاق و علل آن بسیار مطرح می‌گردد، فضای علمی و رسانه‌ای از تحقیقات، مقالات، یادداشت‌ها و اظهارنظرها مملو شده است.

وی افزود: مشکلات اقتصادی، اعتیاد، ناهمگونی فرهنگی، نارضایتی زناشویی و بسیاری از عوامل دیگر، از علل مشهور افزایش طلاق هستند و عواملی که برای فهمیدن آن، شاید نیازی به تحقیق و صرف هزینه نباشد اما باید بدانیم زیست عفیفانه راهکار و درمانی برای بسیاری از این مشکلات است و باید توجه کرد این زیست شامل همه زنان، مردان، جوانان و افراد سالخورده می‌شود.

کارشناس علوم قضایی با تاکید بر اینکه زیست عفیفانه در موضوع یک خانواده پویا موظف به پیروی از شرایط آن است و باید گفت زیست عفیفانه نوعی خودکنترلی درونی است.

 خانم حیدری در ادامه بیان کرد: وقتی حریم خانواده و حدود الهی در یک خانواده درست تعریف نشود، قطعا باید منتظر مشکلات و عوارض شد.

وی، تصریح کرد: توجه به موضوع محرم و نامحرم، رابطه‌های غیرشرعی و غیره از جمله آسیب‌های جدی است، بر اساس بررسی‌های به‌عمل آمده 10 درصد از طلاق های مراجعه شده به دادگاه های خانواده ناشی از ضعف در مهارت های ارتباطی بوده است، در خصوص افرادی که بدون فراگرفتن مهارت‌های مذکور زندگی مشترک را آغاز کرده‌اند، می‌توان با برگزاری دوره‌های آموزشی این خلاء را جبران کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار