به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان؛

ساماندهی محله حسن‌آباد زابل با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان آغاز شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در این طرح ۱۰۵ هزار مترمربع از معابر حسن‌آباد زابل با اعتبار بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان اجرای زیر سازی و آسفالت می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۳۳۱۱
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

مصطفی بیک‌مداح در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به این مطلب که مقدمات اجرای آسفالت محله حسن‌آباد در ماه‌های گذشته با اجرای ۲۵ هزار مترمربع زیر سازی آغاز شده است، گفت: در این فاز، اقدامات عمرانی تکمیلی از جمله آسفالت در گسترهٔ ۵۰ هکتاری این محله پیگیری و اجرا شود.

وی افزود: با وجود طوفان و گردوغبارهای چندبرابر حد بحران، اما همه تلاش‌ها بر آن است تا پایان شهریورماه، پروژه ساماندهی محله حسن‌آباد زابل خاتمه یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: این طرح از محل اعتبارات موضوع ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران کشور  و به‌منظور ساماندهی به وضعیت نا بهنجار و بافت مسکونی نامناسب حاشیه شهر زابل آغاز شده است.

وی اضافه کرد: نقاط هدف طرح ساماندهی شامل امیرآباد حسن‌آبادد، رسالت میرحسینی، حسین‌آباد میرشاه، قاسم‌آباد، محمدآباد بنجار، سرحدی، سراوانی، بختیاری، جام‌جم و شیخ‌آباد است که از سال گذشته با زیرسازی و آسفالت امیرآباد اجرای این طرح رسماً آغاز شد.

بیک‌مداح خاطرنشان کرد: شرایط قبل از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این محله به‌گونه‌ای بود که برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت این محله، وجود معابر خاکی و گردوغبار معابر، رنج مضاعفی به همراه داشت و با آغاز این طرح و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انتظار می‌رود زمینه برای ورود دیگر خدمات شهری مناسب تسهیل گردد و موجبات رضایتمندی ۶۵۰ خانوار ساکن این محله فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت طرح ساماندهی محله حسن‌آباد گفت: حجم اجرای پروژه در این محله معادل زیرسازی و آسفالت در بیش از ۱۰ روستای بزرگ است.

وی گفت: طبق پیش‌بینی، مجموعاً در ۱۱ محله واقع در پهنه حاشیه شهر زابل به‌تدریج تا پایان امسال، ۴۰۰ هزار مترمربع اجرای آسفالت خواهیم داشت که در این مقیاس در کشور کم‌نظیر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: در حال حاضر هم‌زمان با حسن‌آباد، کار در محله رسالت نیز آغاز شده  و تلاش ما در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر این است تا این پروژه در زمان کوتاه‌تری تکمیل شود.

وی گفت: در روند اجرا از مصالح و نیروی کار بومی استفاده می‌شود و کار نظارت بر کیفت به‌صورت مستمر تا پایان پروژه ادامه خواهد یافت.

بیک‌مداح خاطرنشان کرد: پیش‌ازاین نیز محله امیرآباد در حاشیه شهر زابل به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ساماندهی شده که در روند اجرایی آن ۴۲، هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت صورت‌گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار