خبرهای داغ:
رحیمیان عنوان کرد

شرکت پویان طب هگمتانه در آستانه تعطیلی

همدان-رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع پویان طب هگمتانه همدان گفت: متأسفانه به دلیل مشکل قیمت‌گذاری محصولات از سوی وزارت بهداشت، شرکت پویان طب هگمتانه در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۵۳۲۵۶۸
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رامین رحیمیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت صنایع پویان طب هگمتانه در زمینه تجهیزات پزشکی به ویژه پیچ و پلاک‌های ارتوپدی فعالیت دارد، اظهار کرد: مجموعه ما اگرچه کوچک است، اما یکی از هایتک‌ترین صنایع موجود در کشور است.

وی با بیان اینکه ساخت شرکت صنایع پویان طب هگمتانه در سال ۹۰ کلید خورد و در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید، گفت: در حال حاضر این شرکت و سه شرکت همکار ما در ایران ۱۰۰ درصد نیاز داخل را تامین می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع پویان طب هگمتانه همدان با بیان اینکه متأسفانه به دلیل مشکل قیمت‌گذاری محصولات، شرکت پویان طب هگمتانه در آستانه تعطیلی قرار گرفته است، گفت: بزرگ‌ترین خریدار محصولات شرکت ما وزارت بهداشت است که خود بر روی آن قیمت‌گذاری می‌کند که به دلیل تعارض منافعی که ایجاد کرده، موجب شده در سه سال گذشته با وجود افزایش ۳۰۰ درصد تورم در بخش تولید، محصولات ما تنها ۳۱ درصد افزایش قیمت داشته باشد که این امر باعث شده  ما عملا بسیاری از محصولات خود را از تولید خارج کنیم.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل قیمت‌گذاری غیر منصفانه وزرات بهداشت برروی محصولات تولیدی شرکت، تولید محصول کاهش یافته است، گفت: امروز در بیمارستان‌ها کمبود پروتز به وضوح احساس می‌شود.

رحیمیان اضافه کرد: محصولی که تا سال ۹۶ وارد کشور می‌شد ارزان‌ترین نمونه وارداتی آن ۸ دلار بود که تولید یک شرکت لهستانی بود، اما بعد از اینکه ما وارد پروسه تولید شدیم و نیاز کشور را تامین کردیم، متاسفانه بعد از گذشت این همه سال و افزایش شدید تورم، همین کالا را امسال برای ما به مبلغ ۴۶ هزار تومان که حتی از یک دلار هم کمتر است قیمت‌گذاری کرده است که با این شرایط عملا امکان ادامه حیات برای مجموع پویان طب هگمتانه امکانپذیر نیست.

وی تاکید کرد: از مسئولین ورزات بهداشت درخواست داریم قیمت‌گذاری منصفانه بر روی محصولات داشته باشند یا قیمت‌گذاری را حذف کنند و اجازه دهند محصولات در بازار قیمت واقعی خود را پیدا کنند؛ وقتی ما هیچ گونه ارز دولتی نمی‌گیریم و حمایت خاصی هم از طرف دولت نداریم به چه دلیل دولت باید بر روی محصولات ما قیمت‌گذاری کند؟

رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع پویان طب هگمتانه ادامه داد: معتقدم کالا و نمونه‌های خارجی باید وارد کشور شوند تا ما کیفیت محصولات خود را حفظ کنیم و بتوانیم در کیفیت به رقابت بپردازیم و قیمت محصولات را بازار مشخص کند چراکه وقتی بحث دستوری به میان می‌آید خیلی از قواعد به هم می‌ریزد و در نهایت ابتدا تولید کننده و بعد بیمار متضرر می‌شود.

وی با طرح این سوال که امروز دولت با کمترین قیمت نمی‌تواند محصولات ما را خریداری و در اختیار بیماران قرار دهد حال در آینده چگونه می‌تواند این تجهیزات را با قیمت چند برابری وارد کند، تصریح کرد: شرکت پویان طب در کل کشور ۳۰ نماینده دارد که در هر کدام ۵ تا ۶ نفر مشغول به فعالیت هستند.

رحیمیان با بیان اینکه در این شرکت سالانه ۱۲۰ هزار قطعه پیچ و ۶۴ هزار پلاک تولید می‌شود، گفت: سالانه ۸۶۰ نوع سایز محصول در این شرکت تولید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل قیمت‌گذاری پایین محصولات پزشکی شرکت پویان طب سه شیفت کاری خود را به یک شیفت کاهش داده است، گفت: متاسفانه امروز شرکت با ۳۰ درصد ظرفیت اسمی تولید می‌کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع پویان طب هگمتانه با بیان اینکه دولت به دلیل سرکوب قیمت و نیاز داخل به ما مجوز صادرات نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر دولت به ما مجوز صادرات می‌داد ما همه تولیدات خود را صادر می‌کردیم.

گفتنی است؛ به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار تور راهیان پیشرفت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان برگزار شد و اصحاب رسانه از شرکت تولیدی صنایع پویان طب هگمتانه و شرکت فولاد راد همدان واقع در شهرک صنعتی ویان بازدید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار