تور رسانه‌ای در مسیر ریلی زاهدان - خاش برگزار شد

سرپرست اداره کل راه‌آهن جنوب شرق گفت: باهدف آگاهی‌بخشی حاشیه‌نشینان مسیر ریلی زاهدان – خاش، تور رسانه ای در این مسیر برگزار شد تا علاوه بر بازدید خبرنگاران از ابنیه و ایستگاه‌های راه‌آهن، مقررات ایمنی برای آن‌ها و ساکنان حاشیه راه‌آهن برای جلوگیری از خسارات جانی و مالی تبیین شود.
کد خبر: ۹۵۳۲۴۹۰
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاش، مجید ارجونی در آیین تجلیل از خبرنگاران و تور رسانه‌ای در مسیر ریلی خاش به زاهدان که در ایستگاه راه‌آهن شهرستان خاش و با حضور فرماندار شهرستان خاش برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران با بازگوکردن مطالب مهم و تأثیرگذار باید در مسیر رشد و شکوفايي استان و خارج‌شدن استان از محرومیت‌ها گام‌های مؤثر و مثبتی بردارند.

وی افزود: از رسانه‌ها درخواست دارم که مجموعه راه‌آهن را در حوزه ایمنی یاری کنند، در بخش ایمنی به شدت نیاز داریم که بعضی از موضوعات رسانه‌ای شود، زیرا برخی از افراد، خودرو و یا احشام خود را برای چرا از روی خط ریلی عبور می‌دهند و اين مسئله باعث برخورد و واژگونی خودرو و تلفات جانی و مالی زیاد و تلف‌شدن احشام می‌شود.

وی بیان کرد: راه‌اندازی قطار مسافری زاهدان خاش هدیه‌ای از سوی دولت سیزدهم و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به مردم شریف خاش بود.

سرپرست اداره کل راه‌آهن جنوب شرق گفت: قطار خاش به زاهدان ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح به سمت زاهدان و ساعت ۱۵:۰۵ بعدازظهر از زاهدان به سمت خاش حرکت می کند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به سرعت قطار و شیب و فرار مسیر ریلی، از زمانی که لوکوموتیوران، فرد یا دام و یا شیئی را روی خط مشاهده و اقدام به ترمز می‌کند تا لحظه توقف کامل مسافتی حدود ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ متر را طی می‌کند و شاید در این زمان  اتفاقات ناگواری رخ دهد.

ارجونی یادآور شد: طبق آمار اعلامی از سوی فرمانداری خاش، راه‌اندازی قطار مسافری در مسیر زاهدان به خاش باعث کاهش ۳۰۰ درصدی تصادفات منجر به فوت شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار