امام جمعه تربت حیدریه تاکیدکرد:

رسانه بهترین ابزار جهاد تبیین و امیدآفرینی است/ رسانه ها در مقابل بایکوت خبری امپراطوری غرب، ضعیف عمل نکنند

امام جمعه تربت حیدریه گفت: امسال در عراق ۱۶ میلیون زائر که چهار برابر مناسک حج است در اجتماع عاشورا و تاسوعا حسینی شرکت کردند که علاوه بر بایکوت خبری امپراطوری غربی، ما هم در انعکاس این دستاورد ضعیف عمل کردیم.
کد خبر: ۹۵۳۲۱۴۸
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت حیدریه، حجت الاسلام سید محمد معلمی، در دیدار با خبرنگاران تربت حیدریه، ضمن گرامیداشت شهید محمود صارمی و شهید حجتی و تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه اظهار کرد: تولید خبر و اطلاع رسانی تبدیل به یک امپراطوری در دنیا شده و با خبر بر ملت‌ها حکومت و جامعه جهانی را مدیریت می‌کنند.

وی تصریح کرد: با در دست گرفتن رسانه به اشکال مختلف به خصوص در سکوهای امروز اطلاع رسانی که در اختیار مردم است ابزار را غربی‌ها تهیه و متاسفانه محتواها را عمدتا آن‌ها مدیریت می‌کنند که اعم از اخبار فیک و دروغ و بدست گرفتن اذهان جوانان در سراسر دنیاست.

معلمی بیان داشت: از این طرف کاری که در مقابل آن‌ها انجام می‌شود بسیار ناچیز است و به عنوان مثال در محرم امسال در کوچه پس کوچه‌های این کشور جمعی با برپایی مراسم باشکوه عزای حسینی را همراه با اطعام برگزار می‌کردند اما این موضوع در مقابل حجم کاری دشمنان که نه به عزاداری و سیاهپوشی انجام دادند آن حرکات و حضور مردم را نشان دهیم.

خطیب جمعه تربت حیدریه گفت: امسال در عراق ۱۶ میلیون یعنی بیش از چهار برابر مناسک حج در روزهای منتهی به عاشورا و تاسوعا حضور یافتند اما علاوه بر اینکه امپراطوری غرب اجازه بازنشر و انعکاس آن در رسانه‌ها را نمی‌دهد ما هم ضعیف عمل کردیم.

وی با اشاره به کار جذاب رسانه‌ای در حوزه‌های مختف، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن پیگیری مطالبات مردم به خصوص در حاشیه شهر، از ابزار رسانه برای جهاد تبیین، امیدآفرینی و بیان دستاوردهای انقلاب و نظام بهترین بهره وری را داشته‌باشند.

در حق مردم این شهر ظلم شده و می‌شود

امام جمعه تربت حیدریه در بخشی دیگر با تاکید بر اینکه رسانه‌ها بازوی توانمند مسئولان هستند، گفت: امکانات فوق العاده‌ای در سطح شهرستان وجود دارد و در بازدیدهای مختلفی که انجام گرفته بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی این خطه با ظرفیت ۲۰ درصد فعالیت دارند و واقعا در حق مردم این شهر و منطقه ظلم شده و می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید مقابل این ظلم و ناعدالتی‌ها ایستاد، از بازوی قدرتمند رسانه به عنوان یک عنصر مطالبه گر یاد کرد و گفت: پیگیری مطالبات واحدهای تولیدی و صنعتی نیازمند بازوی رسانه‌ای است و ما هم از نهاد امامت جمعه حمایت می‌کنیم.

معلمی بیان کرد: مسئولان باید موانع را برطرف و از حرکت لاک پشتی خارج شوند و نقش رسانه در این موضوع خیلی مهم است و نباید اجازه دهند خطاهای مسئولان در لفافه بماند. باید احساس کنند در اتاق شیشه‌ای مدیریت هستند و پاسخگو باشند.

امام جمعه تربت حیدریه ادامه داد: از طرفی فعالیت‌های خوبی هم که انجام می‌شود و همچنین دستاوردها و فعالیت‌ها و خدمات باید برای مردم تبیین و اطلاع رسانی شود.

معلمی افزود: خبرنگاران، حوزه تولید و صنعت و اداره کل راه آهن را پیگیری کنند. این دو موضوع نیازمند مطالبه گری عمومی است که این شهر با این امکانات و حجم کار باید اداره کل آن مستقل باشد.

امام جمعه تربت حیدریه یکی دیگر از مطالبات قابل پیگیری را مشکلات حاشیه شهر عنوان کرد و افزود: مردم در حاشیه شهر از کمترین خدمات اجتماعی و زندگی محروم هستند و مشکلات فراوان دارند که باید این مطالبات پیگیری و رفع شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار