جايگزيني کشت گياهان دارويي بجاي محصولات پرآب بر پياز و گوجه فرنگي

تبریز- معاون امور باغباني وزارت جهاد کشاورزي از کشاورزان بنابي خواست به جاي کاشت محصولات پرآب بري پياز و گوجه فرنگي، گياهان دارويي کشت کنند.
کد خبر: ۹۵۳۱۸۸۹
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدمهدي برومندي در جلسه بررسي مشکلات کشاورزان شهرستان بناب با اشاره به ضرورت تغيير الگوي کشت در بناب گفت: کشاورزان به جاي کشت محصولات پرآب مانند گوجه و پياز به سمت کشت گياهان دارويي بروند.

وي با اشاره به جايگاه مهم استان آذربايجان شرقي در توليد محصولات کشاورزي اظهار داشت: سالانه حدود ۵ ميليون تن انواع محصولات کشاورزي در اين استان توليد و روانه بازار کشور مي‌شود.

معاون امور باغباني وزارت جهاد کشاورزي با اشاره به اينکه بيش از ۵ هزار هکتار اراضي باغي در شهرستان بناب وجود دارد، گفت: چيزي حدود ۴ هزار هکتار از اين باغات تحت کشت محصول انگور هستند.

وي افزود: در همين راستا مسئولان کشوري و استاني مي‌بايست حمايت جامع‌تر و مشخص‌تري از حوزه خشکبار شهرستان بناب و کشاورزان اين حوزه داشته باشند.

اين مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزي با اشاره به مشکل کم آبي در حوزه کشاورزي شهرستان بناب گفت: همين موضوع نشان مي‌دهد که مي‌بايست در توسعه گلخانه‌اي در شهرستان بناب توجه شود.

برومندي در ادامه با اشاره به احداث شهرک گلخانه‌اي در شهرستان بناب گفت: اين شهرک گلخانه‌اي مي‌تواند کمک موثري براي توسعه کشاورزي در شهرستان بناب داشته باشد و دولت نيز از آن حمايت خواهد کرد.

معاون امور باغباني وزارت جهاد کشاورزي کشت گياهان دارويي در شهرستان بناب را ضروري عنوان کرد و گفت: با توجه به موضوع کم آبي، کشاورزان بنابي مي بايست تغيير الگوي کشت داده و به جاي کاشت پياز و گوجه فرنگي گياهان دارويي بيشتري کشت کنند.

وي در پايان ضمن تقدير از مديران کارخانه خشکبار رحماني به دليل استفاده از روش‌هاي نوين و همکاري با کشاورزان گفت: دراستاي توسعه کشاورزي مي‌بايست مجموعه‌هايي مانند خشکبار ماني در استان آذربايجان شرقي بيشتر شود.

ارسال نظرات