خبرهای داغ:
الگو باشیم؛

با استفاده از توان و تخصص علمی جوانان در داخل می‌توانیم در عرصه‌های مختلف تورم را کاهش دهیم

کد خبر: ۹۵۳۱۷۲۱
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

خودتان را معرفی کنید و در چه عرصه‌ای فعالیت دارید؟

محمدرضا خانمحمدی خرمی استاد تمام دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین در رشته شیمی تجزیی با ۲۵ سال سابقه در مقطع کارشناسی ارشد، دکترا و پسا دکتری فعالیت علمی -پژوهشی فعالیت دارم و با مراکز علمی دنیا همکاری داشته ام، همچنین محقق مدعو دانشگاه والنسیا اسپانیا، محقق مدعو مرکز تحقیقات ملی کانادا و محقق مدعو دانشگاه مک گیل کانادا بودم و در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی(نظیر شوینده‌های نوین و کاتالیست) و در زمینه اسپکتروسکپی- کمومتریکس فعالیت دارم.با استفاده از توان تخصص علمی جوانان در داخل می‌توانیم در عرصه‌های مختلف تورم را کاهش دهیم


در فرایند پژوهش از چه چیزی استفاده می‌کنید؟

در فرایند پژوهش از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق استفاده می‌کنیم که امکان طراحی آزمایش، مدل کالیبراسیون و کلاسه بندی را در پروژه‌های نوین صنعتی فراهم می‌سازد.

وی عنوان کرد: در سال ۲۰۰۷ میلادی، تیم تحقیقاتی ما به عنوان اولین تیم، تشخیص سرطان از طریق انالیز خون در دنیا را معرفی نمود، نتایج تحقیق نیز در آن سال و سال‌های بعد درقالب مقالات متعدد در مجلا تبین المللی به چاپ رساند.

وی اظهار کرد: در صنعت شوینده پروژه‌های متعددی نظیر معرفی بیلدر جدید به جای سدیم تری پلی فسفات و ده‌ها پروژه صنعتی محصول محور انجام شد، در حوزه کاتالیست، پروژه‌های مختلفی در داخل و خارج از کشورانجام دادم، طرح کاتالیست نوین جهت تبدیل متانلول به بنزین به درخواست مرکز پژوهش وفناوری پتروشیمی وزارت نفت انجام و درسال ۱۳۹۶-۹۷ به عنوان پروزه منتخب از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری انتخاب معرفی شد.

وی ادامه داد: سال‌های متعدد به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه و استان معرفی شدم و در سال ۱۴۰۲ نیز به عنوان استاد نمونه کشوری از سوی وزارت علوم انتخاب شدم.

موفقیت در چه چیزی است و توصیه شما به دانشجویان و نخبگان چیست؟ چه چیز باعث شده شما به کشور خدمت کنید و علم خود را در اختیار کشور خود قرار دهید؟

وی خاطر نشان کرد: یکی از عمده‌ترین فاکتور‌های موفقیت، تلفیق تجربه، پشتکار، نیرو، قدرت خلاق جوانی است که در مرز دانش جهانی بکار گرفته شود؛ برای موفقیت علمی- صنعتی و افزایش رفاه نسبی و بهره وری، لازم است تنوع حرفه صنعتی در کشوررا بر طبق آمایش صنعتی، کاهش داد، (به عنوان مثال علت موفقیت کره جنوبی، تک رقمی بودن تنوع صنعتی است) فاکتور دیگر در موفقیت هر کشور، توجه به مزیت‌های آن کشور در انتخاب حرفه صنعتی است. در کشور عزیز ما، نفت، گاز، پتروشیمی، معدن و... را می‌توان از زمره مزیت‌های اصلی دانست.

همچنین در ایجاد و توسعه صنایع، باید ارزش افزوده در محصول مد نظر قرار گیرد که مستلزم آن، ورود نخبگان علمی با ابزار علم در مرز دانش جهانی و ارائه روش‌های کم هزینه و پربازده و رقابت پذیراست. در غیر اینصورت دارایی‌های کشوربا خام فروشی هدر رفته و هرگز منافع ملی تامین نشده و تولید کننده بر استفاده از منابع رایگان ثروت ملی برای ادامه مسیر مجبور بوده و در این شرایط لابیگری‌های کاذب و مضر در قالب تشکل‌های قانونی و غیر قانونی شکل میگیرد؛ نتیجه این امر هدر رفت سرمایه ملی، عدم ع مردم از منافع این نوع صنایع، تورم، بیکاری و حتی نارضایتی تولید کننده را در پی خواهد داشت.

صنایع پتروشیمی و معدنی از مزیت‌های عمده کشور است

صنایع پتروشیمی و معدنی از مزیت‌های عمده ایران است و یقین دارم که مورد استقبال قرار گرفته و اینجانب آمادگی دارم در صنایع پیشرو کشور (پتروشیمی؛ معدن و شوینده‌های نوین) با استفاده از توان علمی و تجربیات صنعتی همکاران پژوهشی خود در داخل و خارج از کشورانجام وظیفه کنم، زیرا ایجاد حتی یک فرصت شغلی جدید و ورود یک نخبه جوان به چرخه صنعتی کشور، از موضوعات مهم از نظر اینجانب تلقی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار