آموزش رایگان برای دهک‌های کم درآمد در فنی و حرفه ای فراهم است

زنجان -مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: برای ورود به بازار کار باید تجربه در محیط واقعی کار انجام گیرد و فنی حرفه‌ای این زمینه را به وجود آورده است و ظرفیت های آموزشی رایگان برای دهک های کم درآمد جامعه در فنی و حرفه ای فراهم است.
کد خبر: ۹۵۳۱۵۹۲
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

آموزش رایگان برای دهک‌های کم درآمد در فنی و حرفه ای فراهم است

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ محمدرضا انصاری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی آموزش غیر رسمی به استناد قوانین بالادستی، وظیفه تعلیم و تربیت نیروی ماهر را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه ماهیت آموزش‌ها مهارت محور است و ۷۵ درصد زمان آموزش بر اساس استاندارد عملی و ۲۵ درصد بقیه عمومی‌است گفت: سنجش صلاحیت بنگاه‌های اقتصادی که هدف ارتقای مهارت‌های شغلی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: آموزش‌ها و ارتقای مهارت‌ها بر مبنای نیاز‌های شغلی است و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای علاوه بر مراکز شهر‌ها شانل تیم‌های سیار بوده که بر طبق اعلام نیاز انجام می‌شود.

انصاری بیان کرد: فنی و حرفه‌ای با اجرای طرح‌های آموزشی مهارتی در پادگان‌ها سربازان را که جزء جمعیت فعال جامعه محسوب می‌شوند و بعد از سربازی آماده ورود به بازار کار هستند آماده می‌کند و همچنین آموزش‌های لازم را برای زندانیان دارد در راستای ارتقای مهارت آموزی و در این راستا مسابقات مهارتی نیز برگزار می‌کند و در حال حاضر تسهیلات اشتغالزایی ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیکاری نقطه آسیب پذیر برای هر فرد است ودر کنار کار باید تثبیت اشتغال را نیز داشته باشیم ادامه داد: هدف ما آموزش معتادین بهبود یافته، زنان سرپرست کار، همکاری با سمن‌ها، کودکان کار است.

انصاری افزود: وظیفه ما در فرایند ایجاد اشتغال بر اساس استاندارد‌های بین المللی است و برای ورود به بازار کار باید تجربه در محیط واقعی کار انجام گیرد و فنی حرفه‌ای زمینه را به وجود آورده است و همه برنامه‌های ما دقیقاً بر فرایند اشتغال است.

وی به آمار اشتغال، آموزش بعد از فنی حرفه اشاره کرد و گفت: طبق رصد‌های انجام شده بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی در فنی حرفه‌ای ۴۰ درصد اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: هیچ محدودیتی در حوزه آموزش بین خواهران و برادران وجود ندارد و آموزش‌ها طبق تقاضا محور بودن انجام می‌شود.

وی با اشاره به سامانه سام گفت:این سامانه مختص شناسایی و جذب استادکاران مهارتی است و همچنین طرح کهاد ویژه دانشجویان بوده که در کنار رشته اصلی خود مهارت‌های ویژه یاد می‌گیرند و قرارداد‌های نیز با دانشگا‌های استان برای مهارت آموزی انجام شده است.

انصاری به اجرای طرح تابستانی اشاره کرد و گفت:این طرح برای اولین سال برای دهک‌های یک تا پنج درآمدی جامعه را شامل می‌دهد و هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت‌های آموزشی رایگان برای دهک‌های کم درآمد بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار