خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

هیمنه آمریکا در حال شکست است

همدان-امام جمعه شهرستان بهار گفت: ابر قدرت‌هایی مانند آمریکا رو به افول است، هیمنه آمریکا در حال شکست است، بسیاری از کشور‌ها اراده کردند که از زیر سلطه آمریکا خارج شوند.
کد خبر: ۹۵۳۱۲۴۴
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بهار با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا دعوت به هدف انسانی است و فلسفه‌ خلقت انسان است و یک شعار نیست بلکه حقیقتی است که انسان باید در تمام امورات خود حواسش به ذات اقدس باری تعالی باشد و اگر انسان را ذره‌ای غفلت فرا بگیرد، انسان از مسیر انسانیت دور می‌شود.

وی افزود: آنچه که انسان را به حقیقت انسانی رهنمود می‌سازد توجه است و اگر توجه نداشته باشد عوامل غفلت زا انسان را فرا می گیرد، و از مسیر حقیقی خود غافل می‌شود و مشغول شدن به دنیا از عوامل غفلت زا است که انسان مسیر خود را گم می کند.

امام جمعه بهار گفت: بیان قرآن بهترین دستورالعمل برای انسان سازی است و به انسان مهارت رفتاری، شناختی و معنوی می دهد، اما در نگاه اولیا توجه به دنیا توجهی کودکانه است و انسانی که عقل مدار نیست خود را مشغول دنیا می کند، عمر محدود است و لذت آخرت با لذت دنیا قابل قیاس نیست و لذت‌های دنیا زود گذر است.

وی با تقدیر از روحانیت، هیئت امنا، مادحین و تمام فعالیت عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی گفت: امسال نسبت به سال‌های دیگر حضور، شور و حال حسینی بیش از سال‌های قبل بود و این نشان‌دهنده دلدادگی و استمرار و وابستگی است و این جای تقدیر را دارد.

مصباح ادامه داد: دشمن تمام توان خود را معطوف بر این کرده بود که بتواند شمع و حرارتی که برای ابا عبدالله الحسین (ع) روشن شده است خاموش کند و هجمه‌های زیادی بر این عزاداری و ایام محرم وارد کردند، اما شهر‌ها و روستا‌ها تمام هیئات، مساجد و حسینیه‌ها به خروش آمدند و به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) لبیک گفتند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان و ایام عید غدیر شاهد رونق بودیم و همشهریان بهاری شور افریدند، گفت: اگر کسی سعی داشته باشد شمع پر خروش و پر حرارت دل‌ها را خاموش کند یقیناً ریشه او آتش می‌گیرد، ابا عبدالله الحسین (ع) آن نوری نیست که حرارتش سرد شود، خداوند متعال اراده کرده است مؤمنین مغلوب کفر نشوند و اراده خدا بر این است که اگر شیطان قدرتی پیدا کرد مؤمنین وقتی پیدا می‌کنند که این قوت باعث می‌شود که مؤمنین مغلوب شیطان نشوند و اراده خدا عظیم است.

خطیب جمعه شهرستان بهار خاطر نشان کرد: ابر قدرت‌هایی مانند آمریکا رو به افول است، هیمنه آمریکا در حال شکست است، بسیاری از کشور‌ها اراده کردند که از زیر سلطه آمریکا خارج شوند.

وی ابراز کرد: انقلاب ما ثمره خون شهداست و ولایت بالاترین ارزش است و باید در برابر مشکلات توکل به خدا کرد و در این وعده گاه الهی صبور باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات