خبرهای داغ:
نقوی عنوان کرد

اجرای طرح دادرس در راستای تحقق اهداف ساحت زیستی و بدنی در سند تحول بنیادین

همدان-مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: طرح دادرس در راستای رسیدن به اهداف ساحت زیستی و بدنی در برنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس متوسطه اول اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۰۸۸۹
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود نقوی در اختتامیه مرحله استانی یازدهمین المپیاد آماده(دادرس) اظهار کرد: دانش آموزان با سرلوحه قرار دادن آموزه‌های دینی و درس گرفتن از حادثه عظیم کربلا و با فراگیری مهارت‌های امدادی نسبت به کمک به همنوعان در حوادث و بلایای طبیعی و انسان ساز اقدام کنند.

وی ضمن ابراز رضایت از اجرای برنامه‌های مشترک جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش در استان، خواستار افزایش جمعیت دانش آموزی تحت پوشش آموزش‌های امدادی و هلال احمر شد و افزود: باتوجه به اینکه ایران جزو کشورهایی است که بیشترین حوادث و بلایای طبیعی و انسان‌ساز در آن اتفاق می‌افتد، نیاز به آموزش ارتقای فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی در بین دانش آموزان و سایر اقشار جامعه بیش از هر موضوع دیگری احساس می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش آموزان و همکاران با همکاری با سایر دستگاه‌ها می‌تواند در آمادگی جامعه و حمایت از سرمایه‌های ملی و کاهش آسیب پذیری منابع انسانی در حوادث و سوانح، به خصوص در مدارس و مناطق پر خطر نقش بسزایی ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح دادرس که در راستای رسیدن به اهداف ساحت زیستی و بدنی در برنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس متوسطه اول اجرا می‌شود، به منظور دسترسی به اهداف والای کارگروهی و در راستای رشد و پرورش روحیه مسئولیت پذیری، همدلی، مشارکت جویی، توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی در میان دانش آموزان از طریق ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده توانمند و برخوردار از مهارت‌های کار گروهی اجرا می‌شود.

در پایان یازدهمین دوره المپیاد آماده در بخش دختران تیم‌های آموزشگاه معلم شهرستان اسدآباد، شاهد مریم تویسرکان و ریحانه النبی(س) ناحیه۲ همدان و در قسمت پسران نیز آموزشگاه علامه حلی نهاوند، صبح امید اسدآباد و شهید محلاتی ملایر موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار